Uutiset 24.9.2024

Valtuuskunnan vaalit: Löydä ehdokas vaalikoneen avulla ja äänestä

Valtuuskunnan vaalien äänestysaika alkaa 24.9.2024 klo 9.00 ja päättyy 21.10.2024 klo 12.00.

Tästä äänestämään »

Tutustu ehdokkaisiin

Löydät ehdokaslistan

Vaalikone

Vaaleissa on käytössä vaalikone, jossa voi käydä tutustumassa ehdokkaisiin ja heidän mielipiteisiinsä. Vaalikone avataan äänestysajan alkaessa 24.9.2024.

Vaalikoneesta löytyvät ne ehdokkaat, jotka ovat vastanneet vaalikoneeseen.

Tästä vaalikoneeseen »

Mikä valtuuskunta?

Valtuuskunta on liiton ylin päättävä elin. Vaaleissa valitaan 40 jäsentä valtuuskunnan uudelle kolmivuotiskaudelle.

Valtuuskunnan neljä opiskelijayhdistyspaikkaa täytetään opiskelijayhdistysten ehdotuksista ja opiskelijayhdistysedustajia ei siten valita vaalissa.

Näin äänestät vaaleissa

Sähköiseen äänestykseen pääset vaalien alkaessa tästä linkistä »

Sähköisesti tapahtuvassa äänestyksessä on huolehdittu siitä, että vaalisalaisuus on turvattu.

Äänestystapahtuma etenee sivuston ohjeiden mukaisesti. Postiäänestystä ei järjestetä.

Äänestyssivuilla tunnistautuminen äänioikeutetuksi tapahtuu joko

1. verkkopankkitunnuksilla tai
  2. liiton rekisterissä olevalla sähköpostiosoitteella.

Äänestyssivuilla voit tutustua ehdokkaisiin. Äänestäjä valitsee ehdokkaan ja varmistaa vielä valintansa, minkä jälkeen ääni rekisteröityy.

Jos äänestysprosessi jää kesken ennen äänen varmistamista, voi äänestäjä kirjautua järjestelmään uudelleen.

Äänestää voivat kaikki liiton äänioikeutetut jäsenet. Vaalioppaassa kerrotaan tarkemmin äänioikeutetuista.

Tutustu vaalioppaaseen ja lue lisää vaaleista »

Vaikuta! Muista äänestää!