Blogit 16.9.2015

Lakimiesliitto tukee sopimusvapauden puolustamista, mutta ei järjestönä osallistu mielenilmaukseen

Lakimiesliitto tukee Akavan pyrkimyksiä saavuttaa neuvotteluteitse ratkaisuja vaikeaan taloustilanteeseen. Liitto pitää myös tärkeänä ponnisteluja sopimusoikeuden ja -vapauden puolustamiseksi.  Perjantaiksi suunniteltu mielenilmaus on viime päivinä kuitenkin laajentunut luonteeltaan sellaiseksi, että järjestönä Lakimiesliitto ei voi olla siinä mukana.

Jokainen Lakimiesliiton jäsen voi luonnollisesti halutessaan osallistua mielenilmaukseen lukuun ottamatta virkasuhteisia, joiden oikeutta virka-aikana osallistua poliittisiin mielenilmauksiin on lainsäädännöllä rajoitettu.

”Jäsenemme vastaavat eri tehtävissä suomalaisen yhteiskunnan ydintoiminnoista. Lakimiesliitto edistää omilla toimillaan ja yhteistyössä muiden tahojen kanssa Suomen kustannuskilpailukyvyn ja oikeusvaltion kehittämistä”, sanoo Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jorma Tilander.

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Jorma Tilander, 041 458 0030, jorma.tilander@juristiliitto.fi

Suomen Lakimiesliitto – Oikeus ja kohtuus.

Mikäli päätät osallistua mielenilmaukseen, lue tästä lisätietoja.