Blogit 29.8.2014

Lakimiesliitto 70 – On the Road starttasi Helsingistä

Tommi Rainerma

Lakimiesliiton hallituksen puheenjohtaja Jarmo Hyvärisen tervehdyssanat antoivat lähtölaukauksen 16 paikkakuntaa käsittävälle kiertueelle Lasipalatsi Bio Rexin elokuvasalissa. Tervehdyksensä esittivät myös Lakimiesliiton yhteistyökumppanit kiertueella, Fennia ja Talentum. Toiminnanjohtaja Jorma Tilander kertoi lyhyen ajankohtaiskatsauksen liiton toiminnasta, minkä jälkeen elokuvasalillinen Lakimiesliiton jäseniä näki ennakkonäytöksenä elokuvan Vadelmavenepakolainen.

Elokuvan päätyttyä Bio Rexin lämpiö ja muut tilat täyttyivät iloisesta ja kovaäänisestä puheensorinasta. Tarjolla oli maittavaa syötävää ja juotavaa. Taitava orkesteri ja lauluyhtye Fabulous Four huolehtivat musiikillaan leppoisasta tunnelmasta juhlaväen vaihtaessa kuulumisia keskenään. Myös Lakimiesliiton kuoron Lain Huudon jäsenistä koostunut lauluyhtye Absolut ihastutti kuulijat hienolla esityksellään. Väkeä viihtyi juhlissa myöhäiseen iltaan asti. Illan hämärtyessä pieni sadekaan ei haitannut tunnelmaa terassilla, jossa kuultiin rockin klassikoita akustisesti esiintyneen taitavan duon esittämänä.

Oli hienoa nähdä Lakimiesliiton jäsenistöä, opiskelijoista eläkeläisiin, näin valtavasti paikalla juhlistamassa 70-vuotissynttäreitä! Tästä on hieno jatkaa kiertuetta muihin kaupunkeihin. Tätä kirjoittaessa, perjantaina 29.8., vastaavat juhlallisuudet ovat parhaillaan alkamassa Rovaniemellä. Paikalle on ilmoittautunut reilusti toista sataa Lakimiesliiton jäsentä. Hauskoja juhlia sinne Rovaniemelle!

Jos et ole vielä ilmoittautunut oman alueesi tilaisuuteen, niin vielä ehtii. Kutsut kiertueen loppupäässäkin oleviin tilaisuuksiin ovat kohta lähdössä. Kaikki tiedot juhlien ajankohdista ja pitopaikoista löytyvät myös liiton nettisivuilta http://www.juristiliitto.fi/tapahtumat/.

Kiitoksia kaikille Bio Rexissä mukana olleille juhlijoille!

Kirjoittaja on Lakimiesliiton jäsenpalveluyksikön johtaja.