Blogit 29.1.2014

Jäsenmaksun e-lasku saattaa odottaa verkkopankissasi, eräpäivä on 15.02.2014

Muutos ei vaikuta muuten Lakimiesliiton jäsenmaksun suorittamiseen. Jäsenmaksun voi edelleen maksaa yhdessä erässä tai neljässä yhtä suuressa erässä – myös e-laskuna. Jäsenmaksun eräpäivä on 15.2.2014. Tällöin on maksettava se kokonaan tai vähintään neljäsosa.

Seuraavat eräpäivät ovat 15.5.2014, 15.8.2014 sekä 15.11.2014, joista kaikista tulee uusi lasku verkkopankkiisi, jos käytät e-laskua.

Miten maksan maksun verkkopankissani?

* Laskun summaa voit muuttaa vähintään neljäsosaksi jäsenmaksustasi tai maksaa koko summan kerralla.

* Lasku hyväksytään maksuun nappia painamalla.

* Laskua ei koskaan veloiteta tililtä ilman hyväksymistäsi.

* Laskut arkistoituvat verkkopankkiisi.

* Laskun voi tulostaa ja sen voi kopioida.

E-lasku ja suoramaksu korvaavat aiemman suoraveloituksen

Kotimaisesta suoraveloituksesta luovutaan EU-asetuksen mukaan 31.1.2014 mennessä. Kotimaista suoraveloitusta ei voi tämän jälkeen enää käyttää laskutukseen tai laskunmaksuun. Suoraveloituksen korvaavat Suomessa ensisijaisesti e-lasku ja suoramaksu.

E-lasku on sähköisessä muodossa oleva lasku, jonka saat omaan verkkopankkiisi. Voit hallita itse, milloin ja miten paljon tililtäsi laskutetaan. E-lasku on turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja.

Etkö vielä käytä verkkopankkia, mutta haluat e-laskun käyttöösi? Ole yhteydessä omaan pankkiisi ja solmi verkkopankkisopimus. Tämän jälkeen voit tehdä e-laskusopimuksia verkkopankkisi kautta, esimerkiksi Lakimiesliiton kanssa.

Lisää artikkeleita

Kaikki blogit