Koulutukset ja Tapahtumat 18.4.2024

Vähemmistöjen kohtaaminen juristin työssä

Aika: tiistai 29.6.2021 klo 10.00 – 11.00

Paikka: webinaari

Mitä on moninaisuus? Miten juristi voi huomioida moninaisuuden kohdatessa eri vähemmistöihin kuuluvia henkilöitä, jotka ovat esimerkiksi lakitoimiston asiakkaana tai oikeusprosessin osapuolena?

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat elämässään paljon erilaisia ennakkoluuloja. Juristien kanssa tekemisissä oleminen liittyy usein hyvin henkilökohtaisiin tilanteisiin, jotka edellyttävät yksilön sensitiivistä kohtaamista ja moninaisuuden huomioimista.

Webinaarin tavoitteena on antaa perustietoa sukupuolen ja seksuaalisen suuntautumisen moninaisuudesta sekä eväitä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen kohtaamiseen juristin työssä. Webinaari on suunnattu kaikille juristeille, jotka työssään kohtaavat seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvia henkilöitä sekä muille aiheesta kiinnostuneille juristeille.

Kouluttajana toimii Seta ry:n koulutusasiantuntija, VTT Marita Karvinen.

Ilmoittautuminen päättyy ma 28.6.2021 klo 16.00. Webinaari on maksuton.

Webinaari ajoittuu Helsinki Pride -viikolle, jota vietetään 28.6.–4.7.2021 Lakimiesliitto tukee tapahtumaa yhteistyökumppanina muistuttamalla, että oikeus kuuluu kaikille.

Tervetuloa mukaan!