Koulutukset ja Tapahtumat 18.4.2024

Tauon paikka -webinaari

Miten pitää aivot työkunnossa ja tunnistaa liiallinen kognitiivinen kuormitus? Mikä merkitys tauoilla on aivojen palautumiseen? Millainen tauko on laadukas?

Juristin työ vaatii tekijältään paljon ja aivot ovat jatkuvan kuormituksen alla. Työstä palautuminen edellyttää vapaa-ajan lepoa, mutta myös taukoja työn lomassa. Kuten huippu-urheilijalla, myös huippuosaajalla laadukas palautuminen on avaintekijä onnistumiseen!

Tauon paikka -webinaarissa syvennymme aivojen palautumiseen ja taukojen merkitykseen aivotutkija Katri Saarikiven kanssa. Webinaarissa pohditaan, mitä aivojen palautuminen käytännössä tarkoittaa, mitä hyvää aivoissa tapahtuu tauon aikana ja miten taukojen pitämisestä voi pitää kiinni hektisessä työelämässä.

Katri Saarikivi on kognitiivisen neurotieteen alan tutkija ja hänellä on vuosien tausta työ- ja organisaatiopsykologian alalla. Saarikivi on johtanut Helsingin yliopistossa kahta empatiaan, tunteisiin ja vuorovaikutukseen keskittynyttä tutkimushanketta. Tällä hetkellä hän koordinoi ja toimii tutkijana uusiin oppimisympäristöihin ja -teknologioihin liittyvässä hankkeessa. Tutkimuksen ohella Saarikiven intohimona on tutkimuksesta kertominen ja tieteen arkipäiväistäminen. Saarikivi on kirjoittanut yhdessä Minna Huotilaisen kanssa Aivot työssä -teoksen (2018 Otava).

saarikivikatri.jpg (71 KB)

Webinaari järjestetään Zoom-alustalla ja se on maksuton Lakimiesliiton jäsenille.

Ilmoittautuminen päättyy 29.9. klo 20.00.