Koulutukset ja Tapahtumat 22.2.2024

Opiskelijoiden työnhaun verkkovalmennus

Opiskelijoiden työnhaun verkkovalmennus (non-stop)

Lakimiesliiton asiantuntijoiden oikeustieteen opiskelijoille räätälöimä laaja työnhaun verkkovalmennus järjestetään jälleen keväällä 2021. Työnhaun valmennuksen tavoitteena on antaa opiskelijalle ajantasaista tietoa ja työkaluja työnhaun tueksi.

Valmennuksessa opit uusia näkökulmia työhakemuksen, CV:n ja LinkedIn -profiilin työstämiseen, sekä saat vinkkejä työhaastatteluun valmistautumiseen ja työsopimuksen laatimiseen. Valmennus auttaa sinua tunnistamaan omia vahvuuksiasi sekä osaamistasi, jotta voit parhaalla mahdollisella tavalla hyödyntää niitä työnhaussa.

Verkkovalmennus on itsenäisesti suoritettava kokonaisuus, jossa on kuusi osaa. Jokaisessa osassa on pohjamateriaalia kyseiseen aiheeseen, materiaaliin liittyviä tehtäviä sekä itsearviointia oppimasi käytäntöön viemiseksi. Lisäksi kolmesta valmennuksen osiosta järjestetään introwebinaari kyselytunnin muodossa. Ilmoittautuminen kyselytunneille järjestetään erikseen.

Valmennuksen osat ovat:

1. Oma osaaminen (introwebinaari 12.4. klo 15-16)
  2. Työnhaun tapoja
  3. Työnhaun dokumentit (introwebinaari 26.4. klo 15-16)
  4. Työhaastattelu ja soveltuvuustestit
  5. Työsopimus (Kysy neuvontajuristilta -kyselytunti 5.5. klo 15-16)
  6. Reflektointi ja palaute

Valmennusalusta on nyt auki ja ilmoittautuminen valmennukseen on auki non-stop periaatteella 7.5. asti. Kaikki osiot ja niiden materiaalit ovat käytössäsi koko valmennuksen ajan heinäkuun loppuun asti.