Koulutukset ja Tapahtumat 18.4.2024

Opiskelijoiden työnhakuseminaari osa I: Työnhaun tavat

Opiskelijoiden työnhakuseminaari osa I: Työnhaun tavat – mihin oikkarit työllistyvät?

Lakimiesliiton suosittu, oikeustieteen opiskelijoille suunnattu työnhakuseminaari järjestetään uudistettuna virtuaalisesti Zoom –alustalla. Työnhakuseminaari koostuu kolmesta osasta: 1) Työnhaun kanavat: mihin oikkarit työllistyvät? 2) Oman osaamisen tunnistaminen ja sanoittaminen työnhaussa sekä 3) Työnhaun dokumentit: mitä ottaa huomioon CV:ssä ja hakemuksessa?

Työnhakuseminaarin ensimmäinen osa järjestetään maanantaina 20.9. klo 15-16. Mistä kanavista töitä kannattaa etsiä? Miten piilotyönhaku toimii? Entä mille aloille oikkarit työllistyvät? Kuinka paljon oikkarit tekevät töitä opintojen aikana?

Lakimiesliiton uravalmentaja Heidi Hännikäinen kertoo työnhaun tavoista ja antaa vinkkejä mm. Piilotyönhakuun. Seminaarissa käydään myös läpi ajantasaista tietoa Oikkareiden työllistymisestä eri sektoreille sekä laajemmin juristien työmarkkinoista.

Osallistujilla on mahdollisuus esittää uravalmentajalle kysymyksiä etukäteen ilmoittautumisen yhteydessä sekä Zoomin chatissa työnhakuseminaarin aikana.

Huomaathan, että työnhakuseminaaria tukevaa materiaalia löydät Opiskelijoiden työnhaun verkkovalmennuksesta Howspace -alustalta. Voit ilmoittautua mukaan itsenäisesti suoritettavaan työnhaun verkkovalmennukseen täältä.

Ilmoittautuminen työnhakuseminaarin ensimmäiseen osaan on auki sunnuntaihin 19.9. klo 23.59 asti. Saat ilmoittautumisen vahvistusviestin yhteydessä osallistumislinkin seminaariin Zoom-alustalle.