Koulutukset ja Tapahtumat 22.2.2024

Lakimiesliitto SuomiAreenalla: #LainRajat – Onko kansainvälinen oikeus diktaattorien tykinruokaa?

Raaka sota Euroopassa pysäytti meidät kaikki. Sodankäynnille on olemassa kansainväliset säännöt, joiden pitäisi suojata esimerkiksi siviilejä.

Onko kauniista sanoista todellisuudessa antamaan suojaa tai saadaanko Putinia sotarikoksista vastuuseen? Entä miten Ukrainan tapahtumat näyttäytyvät silminnäkijälle, kaiken kokeneelle sotakirjeenvaihtajalle?

Kansainvälisen oikeuden ja politiikan huippuosaajat kertovat, mistä sodassa on kyse ja miten rakennamme turvallista Eurooppaa kaiken koetun jälkeen.

Mukana keskustelemassa:

• Ulkopoliittisen instituutin johtaja Mika Aaltola
  • Europarlamentaarikko Heidi Hautala
  • Kansainvälisen oikeuden emeritusprofessori Martti Koskenniemi
  • Ylen ulkomaankirjeenvaihtaja Antti Kuronen
  • Lakimiesliiton puheenjohtaja Tuula Linna

Tilaisuuden juontaa MTV:n toimittaja Jaakko Loikkanen.

Tervetuloa kuuntelemaan mielenkiintoista keskustelua! Paneelitilaisuus järjestetään Porissa Raatihuoneenpuiston lavalla 11.7. klo 14–14.45. Tilaisuutta on mahdollista seurata myös streamattuna MTV-katsomon kautta.