Koulutukset ja Tapahtumat 22.2.2024

Lakimiesliiton kyselytunti: Teemana lomautukset poikkeustilanteessa

Lakimiesliiton kyselytunti:

Teemana lomautukset poikkeustilanteessa

Korona vaikuttaa työpaikoilla monella tavalla. Moni asia muuttuu tällä hetkellä työlainsäädännön ja työttömyysturvasäännösten osalta. Useilla työpaikoilla joudutaan työn vähenemisen vuoksi turvautumaan lomautuksiin. Työlainsäädäntöön on tehty väliaikaisia muutoksia lomautuksiin liittyen.

Askarruttavatko lomautuksiin ja työttömyysturvaan liittyvät asiat mieltäsi? Osallistu kyselytunnillemme! Tilaisuudessa käydään lyhyesti läpi lomautuksen juridiikkaa ja työttömyysturvakysymyksiä.

Voit lähettää kysymyksesi meille etukäteen ilmoittautumislomakkeen kautta. Kysymyksiä voi lähettää tilaisuuden aikana myös anonyymisti chatin kautta. Kyselytunnille voivat osallistua myös työssäkäyvät oikeustieteen opiskelijat.

Ohjelma:

klo 9:00 Tietoisku muutoksista ja niiden vaikutuksista

klo 9:45 Tilaisuus päättyy

Asiantuntijoina jäsenten kysymyksiin vastaamassa

• lakimies OTK Petteri Kivelä Lakimiesliitosta
  • kassanhoitaja Timo Auvinen Lakimiesten työttömyyskassasta

Tilaisuutta moderoi

• uravalmentaja Heidi Hännikäinen Lakimiesliitosta

Tilaisuudessa käytetään yhteyden luomiseen Zoom webinaarijärjestelmää. Voit tutustua oheisesta linkistä lyhyeen Zoom-opastukseen, Zoom – Joining a Meeting.

Zoom toimii myös mobiililaittessa: voit ladata ZOOM Cloud Meetings-sovelluksen, joka mahdollistaa Zoom-kokouksiin osallistumisen mobiililaitteellasi. Löydät sovelluksen Google Play-kaupasta sekä Applen Storesta.

Vinkkejä osallistumiseen

• Osallistu mieluiten Chrome-selaimella, koska se on todettu tällä hetkellä varmimmaksi (ääni ja kuva ”kestävät”)
  • Klikkaa saamaasi Zoom-linkkiä, niin pääset asentamaan Zoomin vaatiman lisäosan. Tule paikalle n. 10-15 min. ennen tapaamista, niin pääset tekemään tekniset tarkistukset (ääni ja kuva).
  • Käytä mieluiten kuulokemikrofoniyhdistelmää ja valitse rauhallinen tila, jos mahdollista.
  • Varaa viereesi myös kännykkäsi tai tablettisi, sillä jos et pääse tapaamiseen tietokoneella, niin muilla mobiililaitteilla se yleensä onnistuu. Huomioi kuitenkin mobiililaitteen käytössä, että verkkoympäristön tekniset ominaisuudet ei usein toimi yhtä hyvin kuin tietokoneella.
  • Ota mukaasi myös virtuaalista kärsivällisyyttä, sillä sitä tarvitaan aina verkkovälitteisessä osallistumisessa. Olemme kaikki nyt uuden edessä ja opettelemme käyttämään erilaisia järjestelmiä.

Tilaisuuteen voi ilmoittautua 6.4. klo 16:00 saakka. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki sähköpostitse ennen webinaaria. Jos et ole saanut linkkiä, niin kannattaa tarkistaa myös roskaposti.