Koulutukset ja Tapahtumat 18.4.2024

Laadukas uni – tietotyöntekijän tärkein terveysteko

Uni vaikuttaa työssä jaksamiseen enemmän kuin haluamme uskoa. Riittävän ja hyvälaatuisen unen ansiosta aivot palautuvat rasituksesta ja vireystila palautuu seuraavaan päivään. Unella on keskeinen merkitys tarkkaavaisuuden, muistin, oppimisen ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kannalta. Toistuvasti huonot yöunet aiheuttavat merkittävää toimintakyvyn alentumista sekä ennustaa työuupumusta ja sairauspoissaoloja.

Laadukas uni -webinaarissa syvennymme unen merkitykseen tärkeimpänä yksittäisenä jaksamisen lähteenä. Nukkuminen on ominaisuus, jota voimme itse omalla toiminnallamme kehittää ja vahvistaa.

Käytännönläheisen webinaarin tavoitteena on lisätä tietoisuutta unesta ja korostaa, mitä voimme tehdä parantaaksemme unen laatua ja palautumista. Pohdimme myös työelämän haasteiden ja lisääntyneen etätyön vaikutusta palautumiseen.

Webinaarissa käymme läpi:

• Unen merkitystä aivojen ja kehon palautumiselle
  • Univajeen lyhyt- ja pitkäkestoisia haittavaikutuksia
  • Nykymuotoisen työelämän vaikutuksia palautumiseen asiantuntijatyössä
  • Asiantuntijan vinkkejä oman nukkumisen parantamiseksi ja vahvistamiseksi
  • Tyypillisimpiä unihäiriöitä ja niiden hoitokeinoja

Huippuasiantuntijana unilääkäri, dosentti Henri Tuomilehto!

tuomilehto-kuva-1-kopio.jpg (210 KB)

Henri Tuomilehto on harvoja työkseen unihäiriöpotilaita hoitavia lääkäreitä maailmassa. Jo 20 vuoden ajan hän on tutkinut unta, unen vaikutuksia terveyteen ja ennen kaikkea sitä, kuinka ihminen itse voi parantaa nukkumistaan ja jopa olemassa olevia unihäiriöitä. Tuomilehdon vastaanotolla on käynyt tuhansia potilaita.

Tuomilehdolle on myönnetty unilääketieteen erityispätevyys. Hän on uraauurtavasti uudistanut uniongelmaisten potilaiden hoitoa ja vaikuttanut merkittävästi globaalien hoitokäytäntöjen muutoksiin. Tuomilehto on julkaissut noin sata tieteellistä artikkelia ja ohjannut lukuisia väitöskirjoja. Tuomilehto on toiminut asiantuntijana yritysmaailmassa sekä huippu-urheilussa muun muassa NHL-joukkue Columbus Blue Jacketsissa.

Tuomilehto on kirjoittanut teoksen Nukkumalla Menestykseen (Tammi, 2019). Kirja on noussut tietokirjallisuuden bestselleriksi ja valittu FitAwardsin vuoden 2020 hyvinvointikirjaksi.

Ilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 14.9. klo 16.

Webinaari järjestetään Zoom-alustalla. Osallistujat saavat webinaarin tueksi henkilökohtaisen linkin Howspace-oppimisalustalle. Tilaisuuden tallenne on jälkikäteen nähtävillä jäsenportaalissa kahden viikon ajan.

Asiantuntijalle voi lähettää ennakkokysymyksiä ilmoittautumislomakkeessa. Osallistujilla on myös mahdollisuus esittää kysymyksiä webinaarin aikana. Juontajana toimii lakimies Minna Rahja

Tervetuloa mukaan!