Uutiset 14.10.2024

Viikko aikaa äänestää valtuuskunnan vaaleissa – toimi nyt ja vaikuta!

Valtuuskunnan vaalien äänestys päättyy 21.10.2024 klo 12. Äänestä helposti ja nopeasti verkossa ja vaikuta siihen, mihin suuntaan yhteinen liittomme menee.

Tästä äänestämään

Äänestä helposti ja nopeasti verkossa

Valtuuskunnan vaaleissa on käytössä sähköinen äänestys, joka on nopea ja helppokäyttöinen. Äänestyksessä on huolehdittu siitä, että vaalisalaisuus on turvattu. Postiäänestystä ei järjestetä.

1. Klikkaa sähköiseen äänestykseen
  2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla tai liiton rekisterissä olevalla sähköpostiosoitteella
  3. Valitse ehdokas
  4. Vahvista äänesi

Klikkaa tästä sähköiseen äänestykseen

Äänestää voivat kaikki liiton äänioikeutetut jäsenet. Vaalioppaassa kerrotaan tarkemmin äänioikeutetuista.

Tutustu vaalioppaaseen ja lue lisää vaaleista

Löydä ehdokas vaalikoneen avulla tai tutustu ehdokaslistoihin

Vaaleissa on käytössä vaalikone, jossa voi käydä tutustumassa ehdokkaisiin ja heidän mielipiteisiinsä. Vaalikoneesta löytyvät ne ehdokkaat, jotka ovat vastanneet vaalikoneeseen.

Tästä vaalikoneeseen

Löydät ehdokaslistan

Mikä valtuuskunta?

Valtuuskunta on liiton ylin päättävä elin. Vaaleissa valitaan 40 jäsentä valtuuskunnan uudelle kolmivuotiskaudelle.

Valtuuskunnan neljä opiskelijayhdistyspaikkaa täytetään opiskelijayhdistysten ehdotuksista ja opiskelijayhdistysedustajia ei siten valita vaalissa.

Vaikuta! Muista äänestää!