Uutiset 10.5.2023

Ehdota Yrittäjyyspalkinnon 2023 saajaa

Kuka ansaitsee Yrittäjyyspalkinnon? Kerro meille 31.5. mennessä!

Yrittäjyyspalkinto voidaan myöntää ansioituneelle, oikeustieteellisen tutkinnon suorittaneelle juristille tunnustuksena yrittäjyydestä tai yrittäjyyden hyväksi tehdystä työstä. Koska oikeustieteellinen tutkinto antaa monipuoliset valmiudet hyvin erilaisiin tehtäviin, ei palkinnon saamisen edellytyksenäkään ole yrittäjyys nimenomaan juridiikan parissa.

Palkinnon saajaa valittaessa kiinnitetään huomiota esimerkiksi myönteiseen merkitykseen tai vaikutukseen juristiammattiin tai sen käsitteen laajentamiseen. Myös yrityksen liikeidea ja omaperäisyys sekä palkinnon saajan paikallinen tai yhteiskunnallinen merkitys huomioidaan.

Tutustu tarkempiin kriteereihin täällä.

Palkinto jaetaan Juristipäivässä 13.10.2023.

Liiton hallituksen nimeämä yrittäjyyspalkintolautakunta pyytää ehdotuksia liiton valtakunnallisen Yrittäjyyspalkinnon saajista perusteluineen 31.5.2023 mennessä.

Lähetä oma ehdotuksesi yrittäjyyspalkintolautakunnan sihteerille Jaana Meklinille sähköpostilla jaana.meklin@juristiliitto.fi tai postitse Juristiliitto, Uudenmaankatu 4-6 B, 00120 Helsinki.

Tutustu aiempiin palkittuihin täällä.