Uutiset 23.2.2023

Valtion 78 000 palkansaajan virka- ja työehtosopimuksesta on syntynyt neuvottelutulos

Valtion virka- ja työehtosopimusneuvotteluissa on saavutettu 78 000:tta palkansaajaa koskeva neuvottelutulos keskiviikkona 22. helmikuuta.

Sopimuksen sisällöstä kerromme, kun kaikkien osapuolten hallinnot ovat hyväksyneet sen. JUKOn hallitus kokoontuu torstaina iltapäivällä.

Valtion virka- ja työehtosopimuksesta neuvottelevat JUKO, Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja työnantajaa edustava Valtion työmarkkinalaitos.

Valtiolla yli puolet henkilöstöstä työskentelee akavalaisille tyypillisissä asiantuntija-, esimies- ja johtotehtävissä.

Neuvotteluhistoria

Joulukuussa alkaneet neuvottelut valtion kuluvan vuoden palkankorotuksista päättyivät tuloksettomina 18. tammikuuta. Tämän jälkeen palkansaajien ja työnantajan edustajat ovat neuvotelleet koko sopimuksesta eli palkankorotuksista, muista sopimusmääräyksistä ja sopimuskauden pituudesta.

Juristiliitto on JUKO:n jäsenliitto.

Lisätiedot Juristiliiton jäsenten osalta:
Petteri Kivelä, neuvottelupäällikkö
petteri.kivela@juristiliitto.fi