Uutiset 18.2.2022

Vilkasta keskustelua kirkon palkoista – neuvottelutahti kiihtyy

Kirkon pääryhmä kokoontui 16. helmikuuta.

Osapuolet pureutuivat Kirkon työmarkkinalaitoksen esitykseen niin sanotun työehtodirektiivin toteuttamiseksi. Työnantajan esitys pohjautui hyvin pitkälle kunnallista viranhaltijaa koskeviin hallituksen esityksen pykäliin.

– Järjestöt eivät olleet valmiita hyväksymään työnantajan esitystä sellaisenaan ja toivat esille omia näkemyksiään. Asian käsittelyä jatketaan seuraavilla neuvottelukerroilla, kuvaa JUKOn neuvottelupäällikkö Anne Mikkola.

Myös palkat olivat esillä.

– Kävimme vilkasta keskustelua kirkon palkkojen jälkeenjääneisyydestä verrattuna muiden sektoreiden palkkoihin, Mikkola painottaa.

Neuvottelutahti kiihtyy, ja pääryhmä kokoontuu ensi viikolla päivittäin. Osa neuvotteluista on tarkoitus toteuttaa lähineuvotteluina ja osa etäneuvotteluina.
Seuraavan kerran neuvottelijat kokoontuvat maanantaina 21. helmikuuta, jolloin esillä ovat muun muassa perhevapaa-asiat.

Suomen Lakimiesliitto on JUKO:n jäsenliitto

Lisätiedot Lakimiesliiton jäsenten osalta:
Petteri Kivelä, neuvottelupäällikkö
petteri.kivela@juristiliitto.fi