Uutiset 10.6.2015

Varallisuusvastuuvakuutuksen vakuutusmäärään korotus

Asianajajilta vaadittavan varallisuusvastuuvakuutuksen vakuutusmäärävaatimus nousee 200 000 euroon 1.1.2016 alkaen. Myös luvan saaneilla oikeudenkäyntiavustajilla tulee olla vastaava vakuutus toiselle aiheutetun taloudellisen vahingon varalta.

Lakimiesliitto ja yhteistyökumppani Fennia ovat sopineet, että liiton jäsenetuna olevaan vakuutukseen ryhdytään soveltamaan 200 000 euron vakuutusmäärää jo 1.5.2015 alkaen. Samalla vakuutuksen kiinteisiin taulukkohintoihin on vakuutusmäärän noston johdosta tehty 10 % korotus ja suurin omavastuuvaihtoehto nostettu 4.000 euroon (omavastuu saa olla enintään 2 % vakuutusmäärästä). Jo otetut vakuutukset päivitetään automaattisesti vuosieräpäivästä alkaen vastaamaan uutta vaatimusta ja samalla myös niiden hintaa korjataan.

Fennian lakimiesliiton jäsenille tarjoaman varallisuusvastuuvakuutuksen hinta pysyy korotuksesta huolimatta erittäin edullisena ja kilpailukykyisenä.