Uutiset 24.5.2019

Uusi verkkosivusto tarjoaa työkaluja IPR-strategian tekemiseen

Uusi aineetonansainta.fi -verkkosivusto tarjoaa työkaluja luovien ja tietointensiivisten alojen liiketoiminnan kehittämiseksi. Sivustolta löytyy videotarinoita, tietoiskuja, sopimusmalleja ja oppaita.

– Aineettomien oikeuksien rekisteröinnin lisäksi yrittäjän on huolehdittava yrityksensä aineettoman omaisuuden käytöstä huolellisesti tehdyillä sopimuksilla. Verkkosivuilta löytyy yritysten käyttöön mm. lisenssisopimusmalleja, alihankintasopimus sekä yhteistyösopimusmalli. Nämä ovat pienillekin yrityksille elintärkeitä sopimuksia, toteaa Ornamon lakimies Jussi Ilvonen.

Aineetonansainta.fi -sivuston taustalla on Materiasta Aineettomaan Ansaintaan -hanke. Sitä luotsaa muotoilun asiantuntijajärjestö Ornamo ry yhdessä Akavalaiset Yrittäjät AKY ry:n kanssa. Hanke on rahoitettu pääosin opetus- ja kulttuuriministeriön erityisavustuksella.