Uutiset 7.5.2020

Anni Marttala on Lakimiesliiton uusi opiskelija-asiamies

Oikeustiedettä Itä-Suomen yliopistossa opiskeleva Anni Marttala valittu Lakimiesliiton uudeksi opiskelija-asiamieheksi. Hän jatkaa Noona Hannin työparina Linnea Viherkentän siirtyessä toukokuun lopussa kohti uusia haasteita. Anni aloitti uudessa toimessaan toukokuun alussa.

Uusi opiskelija-asiamiehemme on opiskeluaikanaan osallistunut aktiivisesti ainejärjestö Judican toimintaan hallituksen jäsenenä sekä puheenjohtajana. Tämän lisäksi Anni on toiminut useissa valtakunnallisissa luottamustehtävissä, kuten Lakimiesliiton opiskelijavaliokunnassa, liiton hallituksessa varaopiskelijaedustajana ja Akavan opiskelijoiden valtuuskunnan jäsenenä.

– Odotan innolla uusia työelämän haasteita, joita opiskelija-asiamiehen roolissa pääsen tekemään ja näkemään, Anni kommentoi.

– Erityisesti tällä hetkellä monen opiskelijan arkeen on kohdistunut suuria muutoksia ja työelämässä eletään jännittäviä ja vaikeasti ennustettavia aikoja. Muuttuvassa yhteiskunnan tilanteessa on entistä tärkeämpää kuunnella opiskelijoiden tarpeita ja toiveita. Lakimiesliiton vuoden teemoihin kuuluvat työssä jaksaminen ja hyvinvointi. Yhä useampi opiskelija työskentelee opintojen ohessa, jolloin oma jaksaminen on suuremmalla koetuksella. Haluan työskennellä näiden haasteiden parissa opiskelijoiden tukena ja tuomaan liiton toimintaa aktiivisesti lähemmäs opiskelijoita.

Tervetuloa mukaan Anni!