Uutiset 21.10.2020

Uusi ilmainen jäsenetu etäliikuntaan – liitto uudistaa muutoinkin palvelutarjontaansa

– Koronaa tai ei, yhä useampi jäsenemme haluaa palveluita ja tapahtumia, jotka ovat riippumattomia ajasta ja paikasta. Korona-aika on ymmärrettävästi lisännyt näitä toiveita ja olemme nopeasti kehittäneet palveluitamme juuri tuohon suuntaan, kertoo liiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.

Lakimiesliiton toiminnan yksi painopisteistä on kuluvan vuoden aikana ollut työssä jaksamisen tukeminen. Painotus nousee suoraan jäsenkyselyistä, joissa liiton toivotaan auttavan erityisesti työssä jaksamisen haasteissa. Liitto onkin käynnistänyt vuoden aikana kehitysprojekteja tämän teeman ympärille ja niitä koordinoi toimistossa lakimies Minna Rahja.

– Kehitämme tapahtumia ja palveluita, jotka antaisivat tukea juuri työn ja vapaa-ajan tasapainoon. Haaste ei ole yksinkertainen. Yhtä isoa ratkaisua haasteeseen ei ole, vaan on realistisempaa löytää monia pieniä keinoja tukea jäseniä. Ja tarjota jäsenille erilaisia, itse kullekin parhaiten sopivia keinoja, Rahja kertoo.

Korona-aika on tuonut omat haasteensa palveluiden kehittämiseen.

– Toisaalta se on vauhdittanut ideointia, Rahja toteaa.

– Lanseerasimme esimerkiksi 20. lokakuuta kokonaan uudenlaisen jäsenedun. Tarjoamme kaikille jäsenillemme ilmaisia Elixian etäliikuntatunteja. Tarjontaa on laidasta laitaan ja jäsenemme voivat osallistua liikuntatunneille kotoaan käsin. Etu on myös perheenjäsenille.

Rahja toteaa, että liikuntaetu on vain pintaraapaisu siitä kaikesta mitä liitossa on kehitteillä, mutta toimii hyvänä esimerkkinä siitä, miten uusia palvelumuotoja voidaan suunnitella tarjottavaksi etänä ympäri maata.

Uusi jäsenetu on otettu ensireaktioiden perusteella innokkaasti vastaan. Jäsenpalveluista vastaava johtaja Tommi Rainerma lupaa, että samanlaisia ajasta ja paikasta riippumatonta palveluita ja tapahtumia kehitetään lisää.

– Jäsenemme toivovat myös fyysisiä kohtaamisia, mutta koska ne ovat koronasta johtuen mahdottomia, kehitämme ensi vuodelle esimerkiksi lisää etänä seurattavia tilaisuuksia. Koulutustoimintamme on antanut tähän hyviä sytykkeitä. Olemme onnistuneet järjestämään korona-aikana poikkeuksellisen suosittuja koulutuksia. Jos koulutuksiamme on aiemmin tyypillisesti seurannut joitakin kymmenien osallistujia, olemme nyt tavoittaneet satapäisiä yleisöjä.

Lisätietoa: Lakimiesliiton jäsenille maksuton Elixia Online Training -palvelu ja alennus kuntosalijäsenyydestä