Uutiset 20.3.2020

JUKO: Työnantajan esitys kaukana järjestöjen tavoitteista

Valtion neuvottelut jatkuivat tänään 20. maaliskuuta. Valtiotyönantaja antoi oman esityksensä sopimusratkaisuksi.

–   Työnantajan esityksen sisältö on varsin kaukana siitä, mitä järjestöt tavoittelevat. Järjestöt haluavat yleisen linjan mukaisen palkkaratkaisun ja kiky-työajanpidennyksen poiston, korostaa neuvottelupäällikkö Markku Nieminen

Järjestöt toivovat nopeaa sopimusta yhteiskunnallisesti vaikeassa tilanteessa, jossa henkilöstö on jo kovilla.

Tapaamisessa keskusteltiin sopimuksen elementeistä, mutta todettiin, että edellytyksiä neuvottelutuloksen saamiseksi viikonlopun aikana ei ole.

Neuvotteluja jatketaan tiistaina 24.3.

JUKO neuvottelee

JUKOn valtiosektorilla neuvottelevat JUKOn neuvottelupäällikkö Markku Nieminen ja valtion neuvottelukunnan puheenjohtaja Jonne Rinne (SPJL).

Kaikki JUKOn virka- ja työehtosopimukset päättyvät 31. maaliskuuta.

Akavalainen, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO edustaa neuvotteluissa Lakimiesliittoa ja neuvottelee työpaikallasi käytössä olevat työehtosopimukset.

JUKO edustaa työehtosopimuksillaan noin 200 000:ta korkeakoulutettua, joista noin 4 500 on Lakimiesliiton jäseniä. Sovimme työsuhteiden ehdoista kunnissa, valtiolla, yliopistoissa, kirkossa ja AVAINTA-aloilla. Sovimme työehtosopimukset myös Kansallisgalleriassa ja Työterveyslaitoksella.

Valtion sopimusneuvotteluihin osallistuvat JUKO, Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Valtion työmarkkinalaitos.

Seuraa lisäksi Jukon sivuja,  JUKO-Facebookia ja Twitteriä @JUKOry aihetunnisteilla #neuvotellen2020 #sopien2020.

Lisätietoja Lakimiesliitossa antaa: Neuvottelupäällikkö Kirsi Venäläinen, p. 050 587 3528 ja 09 8561 0328