Uutiset 9.10.2019

Lakimiespäivässä julkaistava teos avaa liiton historian

Suomen Lakimiesliitto on toiminut 75 vuoden ajan suomalaisen lakimieskunnan yhteisenä edunvalvojana ja juristiyhdistysten kattojärjestönä.

Juhlavuoden kunniaksi liiton historia on koottu OTT Juhana Salojärven toimesta yksiin kansiin. Teos julkaistaan Lakimiespäivän yhteydessä 11.10. Helsingin Messukeskuksessa. Oikeus ja kohtuus -teokseen voi tutustua Lakimiespäivän aikana sekä Lakimiesliiton että AlmaTalentin messuosastoilla.

Kirjassa käydään läpi liiton monivaiheista historiaa ja valaistaan liiton toiminnan kautta myös suomalaista oikeushistoriaa.

Sotien jälkeisenä aikana suomalainen yhteiskunta on muuttunut valtavasti. Oikeuskulttuuri ja oikeusjärjestelmän käytännöt ovat niin ikään kehittyneet, ja juristi-identiteetti on muuttunut suuresti. Lakimiesliitto on seurannut yhteiskunnallista liikehdintää koko olemassaolonsa ajan, muuttunut sen mukana ja toisaalta myös vaikuttanut yhteiskuntaan ja oikeusjärjestelmään. Liitto on yhä elinvoimainen edunvalvoja ja koko lakimieskunnan kokoava vaikuttajajärjestö.

Teoksen hinta Lakimiesliiton jäsenille on 55,20 euroa.

Tilaa kirja omaksesi AlmaTalentin sivuilta.