Uutiset 19.10.2017

Syksyn loput urakoulutukset nyt verkossa

Robotiikka ja tekoäly – niiden vaikutukset lakimiehen työssä?

Webinaari 26.10.2017 17:00 – 18:30

• Koska robotti vie työt?
  • Koska tekoäly korvaa avustavat lakimiehet?
  • Pitääkö meidän pelätä?
  • Voimmeko hyötyä tästä kehityksestä?

Webinaarin kouluttajana toimii asianajaja Jaakko Lindgren, Dottir. Jaakko on IT-oikeuden asiantuntija, joka on ollut vahvasti esillä myös mediassa, muun muassa Kauppalehden kolumnistina aiheenaan perinteisten alojen rakennemuutokset.

Ilmoittaudu koulutukseen alla olevalla lomakkeella  24.10.2017 mennessä. Ilmoittautuminen vaatii kirjautumisen jäsensivuille.

Kiinnostaako asianajajan ura tai asianajajatutkinto täydennyskoulutusmielessä?

Helsinki 1.11.2017 klo 16:30 – 19:30

Lakimiesliiton ylähuone, Uudenmaankatu 4-6 B, 3 krs

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan asianajajatutkinnon sisällöstä ja suorittamisesta Asianajajaliiton koulutuspäällikkö, OTK Liisa Aron johdolla.

Samalla saat katsauksen Asianajajaliiton jäsenedellytyksistä. Asianajajien tehtävät ovat hyvin monipuolisia. Asianajajan urasta ja työskentelystä asianajotoimistossa kertoo asianajaja Riikka Autio, joka työskentelee Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy:ssä.

Ilmoittaudu koulutukseen alla olevalla lomakkeella 29.10.2017 mennessä. Ilmoittautuminen vaatii kirjautumisen jäsennumerolla.

Yrittäjäkoulutus: Verotuksesta, työttömyysturvasta ja sosiaaliturvasta

Helsinki ke 29.11.2017 klo 16.30 – 19.30

Lakimiesliiton ylähuone, Uudenmaankatu 4-6 B, 3 krs

Yrittäjien verotuksesta ja sosiaaliturvasta

– Välitön ja välillinen verotus

– yrityksen verosuunnittelu ja tuloksenjako

– yrittäjän pakolliset ja vapaaehtoiset vakutukset

HT, KTM Juha Siikavuo on toiminut tilitoimistoyrittäjänä jo lähes 35 vuotta. Hänellä on tilitoimistoja usealla paikkakunnalla. Lisäksi hän toimii auktorisoituna tilintarkastajana. Hän on tehnyt lukuisia yrityskauppoja, sukupolvenvaihdoksia ja yritysten arvonmäärityksiä (D&D). Hän on kouluttanut kustannuslaskentaa, taloutta, verotusta, kirjanpitoa, tilintarkastusta. Verotuksessa hän on erikoistunut arvonlisäveron erityiskysymyksiin.

Yrittäjän työttömyysturva

Työttömyyskassan jäsenyys on ainoa tapa, millä voit vaikuttaa ansiopäivärahasi suuruuteen.

Työttömyysturvalla hallitaan yritystoiminnan jatkuvuuteen liittyviä riskejä.

Tervetuloa kuulemaan lisää ja keskustelemaan yrittäjän työttömyysturvasta ja katkottomasta ansioturvasta.

Kouluttajan toimii markkinointivastaava Pipsa Luodelahti Ammatinharjoittajien ja yrittäjien työttömyyskassasta.

Ilmoittaudu koulutukseen alla olevalla lomakkeella viimeistään 23.11.2017

Hyvä prosessitapa riita- ja rikosasioissa – tuomarin, syyttäjän ja asianajajan näkökulma

Helsinki to 7.12.2017 klo 16.30 – 19.30

Lakimiesliiton Ylähuone, Uudenmaankatu 4-6 B, 3krs

Valmennuksen tavoitteena on antaa osallistujille käsitys oikeudenkäynnissä toimimisesta sekä tuomarin, syyttäjän että asianajajan näkökulmasta. Valmennuksessa hahmotellaan eri toimijoiden näkökulmaerojen vaikutusta oikeudenkäynnissä toimimiseen ja sen lakimiehen osaamiselle asettamia vaatimuksia. Tilaisuus on tarkoitettu oikeussaliuraa harkitseville ja sen alkuvaiheessa oleville sekä muille eri oikeussalinäkökulmista kiinnostuneille lakimiehille.

Käräjätuomari Petra Spring toimii tällä hetkellä hovioikeudenneuvoksena ja käsittelee sekä rikos- että riita-asioita.

Syyttäjä Sari Aho on toiminut talousrikosasioihin erikoistuneena kihlakunnansyyttäjänä vuodesta 2002 ( JUKON Oikeusministeriön päätoiminen pääluottamusmies marraskuusta 2015 alkaen). Hänellä on myös pitkä kokemus tuomioistuin- ja syyttäjälaitoksesta.

Asianajaja Antti Sorjosella on pitkäaikainen kokemus oikeudenkäynneistä niin riita- kuin rikosasioissa.

Ilmoittautuminen viimeistään 30.11.2017 mennessä.

Miten toimin tehdessäni päätöksiä?

Tampere 12.12.2017 klo 16.30 – 19.30
Pirkanmaan Käräjäoikeus, auditorio, Kelloportinkatu 5 A, 33100 Tampere

Päätöksentekoprosessit ohjaavat miltei kaikkea inhimillistä toimintaa. Päätöksenteko epävarmoissa olosuhteissa on kuitenkin usein vahvasti vääristynyttä johtuen ihmisille tyypillisistä ajatusvirheistä. Tunnistamalla tällaisia ansoja niitä voidaan välttää ja näin kehittää tehokkaampaa ja täsmällisempää päätöksentekoa alueella kuin alueella. PsT Katarina Finnilä on laillistettu psykologi, yliopistolehtori

Åbo Akademissa sekä pitkänlinjan tutkija ja kouluttaja oikeuspsykologian alalla.

Ilmoittautuminen valmennukseen viimeistään 5.12.2017

Lisätietoa kaikista urakoulutuksista antaa Olli Niemi, olli.niemi@juristiliitto.fi tai puh. 041 458 0029.