Uutiset 15.8.2017

Suursuosion saanut opiskelijamentorointiohjelma jatkuu

Mentorointi on kahden henkilön välinen luottamuksellinen ohjausprosessi, jossa kokeneempi kollega eli mentor ja nuorempi mentoroitava eli aktor tapaavat sopiminaan aikoina säännöllisesti vuoden kestävässä ohjelmassa. Aktor voi tapaamisissa pohtia ja esitellä työhönsä, opintoihinsa ja uraansa liittyviä kysymyksiä, mentorin tehtävänä on kommentoida, kysellä, haastaa ja kannustaa.

Ohjelma alkaa 27. syyskuuta  klo 17.00-19.30 järjestettävällä kick-off-tilaisuudella, jossa kaikki ohjelmaan osallistuvat aktorit ja mentorit ovat paikalla. Tilaisuudessa perehdytetään mentorointiin ja parit tapaavat toisensa ensimmäistä kertaa. Varsinainen mentorointi alkaa tämän jälkeen paritapaamisilla. Parit ovat yleensä tavanneet noin kerran kuukaudessa. Tapaamisajat ja -paikat sovitaan mentorin lähtökohdista. Erityisesti aamiais- ja lounastapaamiset ovat olleet suosittuja osallistujien keskuudessa. Ohjelmasta ei peritä maksua, eikä siitä makseta korvauksia osallistujille.

Mentoriksi

Mentoriksi voivat hakea kaikki valmistuneet juristit. Tyypillisesti opiskelijaohjelman mentorit ovat olleet viimeisen kahdeksan vuoden aikana valmistuneita. Yli kahdeksan vuotta työelämässä toimineet juristit ovat toimineet mentoreina Lakimiesliiton juristimentorointiohjelmassa.

Voit hakea mentoriksi täältä.

Mentoroitavaksi

Kaikki Lakimiesliiton opiskelijajäsenet voivat hakea mentoroitavaksi. Aiempina vuosina mentoroitavaksi hakeneita on ollut moninkertainen määrä mentoreihin verrattuna, joten emme voi taata, että kaikille hakijoille löytyy mentoria.

Voit hakea mentoroitavaksi täältä.

Ohjelman aikataulu

Hakuaika ohjelmaan päättyy 6.9.17