Uutiset 19.12.2019

Suunnittelualan lakot päättyneet -neuvottelut jatkuvat

Neuvottelut suunnittelualan sopimuksen aikaan saamiseksi jatkuvat sovittelijan luona perjantaina 20.12.

Muistathan hakea lakkoavustusta

Lakimiesliiton jäsenet ovat oikeutettuja lakkoavustukseen lakon ajalta. Lisätietoa lakkoavustuksen hakemisesta löytyy tästä.

YTN-liittojen jäseniä palvelee päivystyspuhelin numerossa 040 352 3671 ma-su klo 8-18 tai voit lähettää kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen lakko@ytn.fi.

Ajankohtaiset tiedotteet voi lukea YTN:n verkkosivuilta.

Neuvottelut jatkuvat myös muilla aloilla

Muillakin aloilla lakot ovat päättyneet ja neuvottelut jatkuvat. Valtakunnansovittelija on jättänyt 18.12. sovintoehdotuksen Teollisuusliiton ja Teknologiateollisuuden neuvotteluissa. Osapuolet vastaavat ehdotukseen torstaina 19. joulukuuta 2019 klo 16.

-Mikäli tästä ensimmäisestä sopimuksesta saadaan sopu aikaan, voidaan odottaa, että muillakin aloilla ja myös YTN:n sopimusten neuvottelut alkavat edetä, sanoo Lakimiesliiton työelämäasioiden päällikkö Jaana Meklin.

Lisätietoja Lakimiesliitossa antaa työelämäasioiden päällikkö Jaana Meklin, p. 0400 741686 ja 09 8561 0324.

Lakimiesliiton jäsen, muista päivittä jäsentietosi jäsenrekisteriin, jotta saat omaa alaasi koskevat tiedotteet sähköpostiisi.