Uutiset 25.8.2020

Sture Fjäder jatkaa Akavan puheenjohtajana

Akavan liittokokous valitsi Sture Fjäderin tänään Akavan puheenjohtajaksi äänin 578–292. Fjäder on toiminut Akavan puheenjohtajana vuodesta 2011 alkaen. Toisena ehdokkaana Akavan puheenjohtajaksi oli Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut YKAn palvelujohtaja Maria Teikari.

– Onnittelemme puheenjohtajakisan voittanutta Sture Fjäderiä. Jatkamme hyvässä yhteistyössä tulevaisuuden Akavan rakentamista, toteaa Lakimiesliiton hallituksen puheenjohtaja Antero Rytkölä.

Lakimiesliiton hallitus päätyi kannattamaan puheenjohtajakisassa Teikaria.

– Kiitämme Maria Teikaria ehdokkuudesta. Jo yksistään vaalikeskustelut nostivat esiin tärkeitä teemoja, joiden pohjalta kehitystyötä voidaan jatkaa. Ammattijärjestöjen on elettävä ajassa ja tunnistettava kulloinkin ajankohtaiset haasteet, Rytkölä korostaa.