Uutiset 19.1.2015

Henriksson, Sasi, Koskinen, Niinistö… Tervetuloa Lakimiesliiton eduskuntavaalipaneeliin 5.2.2015

Panelistit

Varatuomari, oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (RKP)
Kansanedustaja vuodesta 2007, oikeusministeri vuodesta 2011, lakivaliokunnan varapuheenjohtaja 2007-11, Pietarsaaren kaupunginvaltuutettu. Ennen eduskuntaa työskenteli pankkijuristina Pedersörenejdens Andelsbankissa.

Varatuomari, kansanedustaja Kimmo Sasi (Kok)
Kansanedustaja vuodesta 1983, valtiovarainvaliokunnan puheenjohtaja, perustuslakivaliokunnan jäsen. Ollut valtioneuvoston jäsen 1999-2003, perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja 2003-11.

Varatuomari, kansanedustaja Johannes Koskinen (SDP)
Kansanedustaja vuodesta 1991, perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja vuodesta 2011, ulkoasiainvaliokunnan jäsen, Hämeenlinnan kaupunginvaltuutettu. Oikeusministeri 1999-2005.

Varatuomari, kansanedustaja Annika Lapintie (Vas)
Kansanedustaja vuodesta 1995, eduskuntaryhmän puheenjohtaja, ulkoasiainvaliokunnan jäsen. Ollut jäsenenä kahdeksassa eri eduskunnan valiokunnassa, muun muassa perustuslaki- ja lakivaliokunnissa.

Valtiotieteen maisteri, kansanedustaja Ville Niinistö (Vihr)
Kansanedustaja vuodesta 2007, Vihreiden puheenjohtaja vuodesta 2011, sivistysvaliokunnan jäsen, Turun kaupunginvaltuutettu. Eduskuntaryhmän puheenjohtaja 2009-11, valtioneuvoston jäsen 2011-14.

Yrittäjä, kansanedustaja Kaj Turunen (PS)
Kansanedustaja vuodesta 2011, laki- ja talousvaliokuntien jäsen, Savonlinnan kaupunginvaltuutettu. Ennen eduskuntaa työskennellyt yli 30 vuotta yrittäjänä, suorittanut yrittäjän ja johtamisen erikoisammattitutkinnot.

Oikeustieteen maisteri, kansanedustaja Markus Lohi (Kesk)
Kansanedustaja vuodesta 2011, perustuslaki- ja hallintovaliokuntien jäsen, Rovaniemen kaupunginvaltuutettu. Ennen eduskuntaa työskenteli toimitusjohtajana Control Oy:ssä ja lakiasiainjohtajana Pretax Oy:ssä.

Tekniikan tohtori, kansanedustaja Sauli Ahvenjärvi (KD)
Kansanedustaja vuodesta 2011, perustuslakivaliokunnan jäsen, Rauman kaupunginvaltuutettu. Ennen eduskuntaa työskenteli yliopettajana Satakunnan ammattikorkeakoulussa.

Paneelin puheenjohtajana toimii Lakimiesliiton varatoiminnanjohtaja Mikko Salo.

Rajoitetun paikkamäärän vuoksi pyydämme ilmoittautumaan tilaisuuteen 30.1.2015 mennessä. Lisätietoja: varatoiminnanjohtaja Mikko Salo, 041 458 0033, mikko.salo@juristiliitto.fi.