Uutiset 28.11.2018

Professori Tuula Linna Lakimiesliiton puheenjohtajaksi

Linna työskentelee prosessioikeuden professorina Helsingin yliopistossa. Aiemmin hän on toiminut muun muassa professorina Lapin yliopistossa ja lainsäädäntöneuvoksena oikeusministeriössä. Tuula Linna on ensimmäinen nainen Lakimiesliiton puheenjohtajana. Toimikausi on kolmivuotinen.

Varapuheenjohtajaksi valittiin korkeimman oikeuden oikeusneuvos Mika Ilveskero. Hänet tunnetaan myös pitkästä urastaan yhtiö- ja maksukyvyttömyysoikeuteen erikoistuneena asianajajana. Ilveskero on toiminut aiemmin Suomen Asianajajaliiton puheenjohtajana.

Valtuuskunta teki henkilövalintoja myös Lakimiesliiton hallituksen osalta. Liiton hallituksen puheenjohtajana jatkaa toisen kaksivuotiskauden 2019–2020 apulaispoliisipäällikkö Antero Rytkölä (varajäsen kihlakunnanvouti Marika Valjakka). Erovuoroisista hallituksen jäsenistä uudelleen valittiin kaksivuotiskaudelle asianajaja Antti Sorjonen (asianajaja Petri Impola) ja kassanjohtaja Katriina Vierula (asianajaja Liisa Maskonen). Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin ylitarkastaja Maija Salmi (asianajaja Jesse Viljanen).

Hallituksen vanhoina jäseninä ja heidän varajäseninään jatkavat: tutkijatohtori Martti Häkkänen (tekijänoikeusneuvos Viveca Still), vanhempi oikeuskanslerinsihteeri Pekka Liesivuori (tulosalueen johtaja Ulla Vainikka), vakuutusoikeustuomari Anna Pitkänen (hallinto-oikeustuomari Taina Hakkarainen) ja käräjätuomari Paula Virrankoski (käräjätuomari Minna Hällström).

Lisäksi hallitukseen kuuluu yksi opiskelijaedustaja, jonka hallitus nimittää joulukuun kokouksessaan.

Lisätiedot:

Jore Tilander, toiminnanjohtaja, p. 041 458 0030,  jore.tilander@juristiliitto.fi
Janne Laukkanen, viestintäjohtaja, p. 040 588 1925, janne.laukkanen@juristiliitto.fi