Uutiset 6.9.2016

Opiskelijamentorointiohjelman haku käynnissä. Hae mentoroitavaksi 24.9. mennessä!

Lakimiesliiton opiskelijamentorointiohjelma

Mentorointi on kahden henkilön välinen luottamuksellinen ohjausprosessi, jossa kokeneempi kollega eli mentor ja työiältään nuorempi mentoroitava eli aktor tapaavat sopiminaan aikoina säännöllisesti vuoden kestävässä ohjelmassa. Aktor voi tapaamisissa pohtia ja esitellä opintoihinisa, työhönsä ja uraansa liittyviä kysymyksiä, mentorin tehtävänä on kommentoida, kysellä, haastaa ja kannustaa. Lakimiesliiton ohjelmassa mentoreina toimivat jo työelämässä toimivat juristit. Mentoreiden taustat ja työnkuvat ovat monipuolisia.

Vuosittain järjestettävä ohjelma alkaa kick-off-tapaamisella, jossa perehdytetään mentorointiin ja tehdään mentorointisuunnitelma tulevalle vuodelle. Tämän jälkeen parit ovat tavanneet noin kuukauden välein vuoden loppuun asti. Ohjelma koostuu mentorin ja aktorin keskenään sopimista paritapaamisesta sekä Lakimiesliiton järjestämistä kick-off-, puolimatka- ja päättäjäistilaisuuksista.

Opiskelijoiden mentorointiohjelman kick-off tilaisuus järjestetään lokakuun 12. päivä ja haku ohjelmaan jatkuu 24.9. asti.

Aktoriksi ohjelmaan voit hakea täältä

Mikäli olet kiinnostunut toimimaan ohjelmassa mentorina tai haluat muuten lisätietoja, niin ole yhteydessä

Eero Blåfield
Oikeuspoliittinen asiamies