Uutiset 8.7.2022

Onko kansainvälinen oikeus vain diktaattorien tykinruokaa? Lakimiesliitto mukana SuomiAreenalla

Raaka sota Euroopassa on pysäyttänyt meidät kaikki. Sodankäynnille on olemassa kansainväliset säännöt, joiden pitäisi suojata esimerkiksi siviilejä. Miksi tämä ei onnistu? Onko kansainvälinen oikeus voimaton tosipaikan tullen? Lakimiesliiton #LainRajat-teemainen SuomiAreena-keskustelu järjestetään Porissa Raatihuoneenpuiston lavalla maanantaina 11.7. klo 14–14.45.

Kansainvälisen oikeuden ja politiikan huippuosaajat kertovat SuomiAreena-keskustelussa, miksi kansainvälisen politiikan ja kansainvälisen oikeuden kauniit kirjaukset eivät auta Ukrainan tilanteessa. Saadaanko sotarikollisia vastuuseen? Voivatko uhrit ja heidän omaisensa odottaa koskaan saavansa hyvitystä sotarikoksista? Miten rakennamme tulevaisuuden turvallista Eurooppaa?

Mukana keskustelemassa:

• Ulkopoliittisen instituutin johtaja Mika Aaltola
  • Europarlamentaarikko, Euroopan parlamentin varapuheenjohtaja Heidi Hautala
  • Kansainvälisen oikeuden emeritusprofessori Martti Koskenniemi
  • Ylen ulkomaankirjeenvaihtaja Antti Kuronen
  • Lakimiesliiton puheenjohtaja, professori Tuula Linna

Tilaisuuden juontaa MTV:n toimittaja ja uutisankkuri Jaakko Loikkanen.

Tilaisuutta on mahdollista seurata myös striimattuna MTV Katsomon kautta.
Tilaisuuden aihetunniste sosiaalisessa mediassa on #LainRajat.

Lisätiedot:

Marjoi-Riitta Oksa, viestinnän asiantuntija, p 040 705 2393
Janne Laukkanen, viestintäjohtaja, p. 040 588 1925

Suomen Lakimiesliitto – Finlands Juristförbund ry on kaikkien lakimiesten ja oikeustieteen opiskelijoiden yhteinen etu- ja palvelujärjestö. Meitä on yhteensä jo 16 000! Rakennamme oikeudenmukaista Suomea, jossa #OikeusKuuluuKaikille.