Uutiset 27.3.2014

Mikko Salo Lakimiesliiton varatoiminnanjohtajaksi ja viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi

Suomen Lakimiesliitto vahvistaa joukkuettaan kokeneella ja tutulla tekijällä, kun oikeustieteen kandidaatti Mikko Salo, 39, aloittaa 14.4. työt liiton varatoiminnanjohtajana ja viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajana. Salo siirtyy Lakimiesliittoon Suomen suurimman sosiaali- ja terveyspalveluyritys Attendon viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajan tehtävistä.

Ennen Attendoa Mikko Salo työskenteli Lakimiesliitossa oikeuspoliittisena asiamiehenä ja jäsenpalveluyksikön johtajana. Hän on toiminut liitossa myös useissa luottamustehtävissä, muun muassa hallituksen ja valtuuskunnan jäsenenä ja opiskelijavaliokunnan puheenjohtajana. Salolla on myös vankka kokemus juridisesta kustannus- ja koulutustoiminnasta työskenneltyään useita vuosia Talentumissa kustannuspäällikkönä.

Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jorma Tilander on tyytyväinen, kun liitto saa riveihinsä kokeneen paluumuuttajan. ”Mikko Salo tuntee Lakimiesliiton toiminnan, sidosryhmät ja tavoitteet läpikotaisin aikaisemman työ- ja järjestökokemuksensa pohjalta. Saamme riveihimme kovan luokan ammattilaisen, joka pystyy uudessa tehtävässään pitkäjänteisesti kehittämään muun muassa Lakimiesliiton viestintää, yhteiskuntasuhteita, markkinointia ja tutkimusta.”

Mikko Salo tulee takaisin Lakimiesliittoon täynnä energiaa ja ideoita. ”Kokemukseni Attendon kaltaisen menestyvän ja yhteiskunnallisesti merkityksellisiä palveluita tuottavan yrityksen johtotehtävistä antaa erinomaiset eväät Lakimiesliiton toiminnan kehittämiseen. Liitossa on osaava tiimi ja hyvä draivi päällä. Jäsenistön palveleminen on toiminnan ydin ja juristikollegoiden eteen on hienoa panna itsensä jälleen likoon.”

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Jorma Tilander, Suomen Lakimiesliitto, 041 458 0030, jorma.tilander@juristiliitto.fi
Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Mikko Salo, Attendo, 043 826 4357, mikko.salo@attendo.fi