Uutiset 27.2.2014

Maistraatteja uhkaa lakkautus – päätös talouspoliittisessa ministerivaliokunnassa 4.3.2014

Sanomalehti Keskipohjanmaa uutisoi 27.2.2014 kaikkien maistraattien joutuneen selvityshenkilön lahtilistalle. Matti Korkealehto esittää selvityshenkilönä nykyisen maistraattien hallintomallin purkamista. Käytännössä tämä tarkoittaisi kaikkien maistraattien ajamista alas ja yhdistämistä aluehallintovirastoihin.

Lakimiesliitto ei kannata esitystä. Sille ei ole taloudellisia tai toiminnallisia perusteita. Se myös käytännössä lopettaa maistraattien hyvin käynnistyneen kehittämistyön.

Tallouspoliittinen ministerivaliokunta käsittelee asiaa 4.3.2014 kokouksessaan. Lakimiesliitto toivoo malttia. Kaikki puhuu sen puolesta, että nyt olisi otettava vähintään aikalisä.

Lue uutinen täältä