Uutiset 10.9.2021

Lakimiesten työttömyyskassa ja Lääkärien työttömyyskassa sulautuvat yhdeksi kassaksi

– Työttömyyskassat ovat juridisesti ja taloudellisesti itsenäisiä toimijoita. Näin ollen työttömyyskassojen yhdistyminen ei siis myöskään vaikuta mitenkään Lakimiesliiton tai Lääkäriliiton toimintaan. Liitot jatkavat tietenkin itsenäistä toimintaa kuten ennenkin, korostaa Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.

– Kassojen yhdistyminen on hyvä asia. Uusi kassa on taloudellisesti entistäkin vahvemmalla pohjalla ja jäsenmaksun voi ennakoida pysyvän matalalla, Tilander toteaa.

Työttömyyskassojen yhdistyminen ei vaadi kassojen jäseniltä mitään toimia, vaan jäsenyys jatkuu uudessa kassassa automaattisesti. Kassan jäsenmaksun voi suorittaa Lakimiesliiton jäsenmaksun yhteydessä kuten ennenkin.

Lue lisää Lakimiesten työttömyyskassan nettisivuilta