Uutiset 20.1.2016

Lakimiesliitto mukana perustamassa Akateemisia Yrittäjiä – yrittäjäjäsenten edunvalvonta ja palvelut kehittyvät

”Meillä on tällä hetkellä noin 700 yrittäjäjäsentä, joista suurin osa toimii asianajo- tai lakiasiaintoimistoyrittäjinä. Akateemisten Yrittäjien tehtävä on osaltaan parantaa yrittäjäjäsentemme toimintaedellytyksiä ja kehittää heille tarjoamiamme palveluja. Tavoitteenamme on luonnollisesti myös saada yhä useampi yrittäjäjuristi kiinnostumaan Lakimiesliiton vaikuttamisesta, koulutuksista ja tapahtumista. Haluamme lisää yrittäjäjuristeja Lakimiesliittoon”, sanoo Akateemisten Yrittäjien käynnistysvaiheen hallituksessa jäsenenä toimiva Lakimiesliiton edunvalvontayksikön johtaja Taru Turunen.

Lakimiesliitto tiedottaa lähiaikoina tarkemmin Akateemisten Yrittäjien Lakimiesliiton yrittäjäjäsenille tuottamista eduista, palveluista ja vaikuttamisesta. Lakimiesliiton hallituksen jäsen, asianajoyrittäjä Antti Sorjonen on tyytyväinen Liiton uudesta hankkeesta. ”Tämä on meille merkittävä avaus yliopistokoulutettujen yrittäjyyden edistämisessä ja yrittäjäjäsentemme toimintaedellytysten parantamisessa. Nyt käynnistetty hanke on hyvä esimerkki Lakimiesliiton strategian ripeästä jalkauttamisesta. Valtuuskunnan marraskuun lopussa hyväksymän strategian mukaan haluamme olla entistä aktiivisemmin myös lakimiesyrittäjyyden tukija. Toivottavasti panostuksemme tuo myös lisää meitä yrittäjäjuristeja Lakimiesliiton toimintaan mukaan”, Sorjonen sanoo.

Lisätietoja Akateemiset Yrittäjät AKY:n toiminnasta antaa edunvalvontayksikön johtaja Taru Turunen, puh. 041 458 0028, taru.turunen@juristiliitto.fi.