Uutiset 28.2.2022

Lakimiesliitto lahjoittaa 10 000 euroa Ukrainassa tehtävään avustustyöhön

Lakimiesliitto tuomitsee jyrkästi kansainvälisen oikeuden loukkaukset ja sotatoimet Ukrainassa. Lisäksi lahjoitamme Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon 10 000 euroa. Katastrofirahaston kautta varat menevät konkreettiseen Ukrainassa tehtävään avustustyöhön.

Punainen Risti auttaa Ukrainassa muun muassa jakamalla ruokaa ja lääkkeitä. Kansainvälinen Punainen Risti on tehnyt jo vuosien ajan yhteistyötä Ukrainan Punaisen Ristin kanssa Ukrainassa.

– Ukraina tarvitsee kaiken apumme ja tukemme. Kannustamme jäseniämme tukemaan mahdollisuuksiensa mukaan sitä mittaamattoman arvokasta työtä, jota monet avustusjärjestöt tässä kriisissä tekevät, toteaa liittomme hallituksen puheenjohtaja Marika Valjakka.

Lue myös: Suomen Punainen Risti aloittaa hätäapukeräyksen Ukrainan konfliktista kärsivien auttamiseksi