Uutiset 4.10.2013

Lakimiesliiton Yrittäjyyspalkinto asianajaja Salme Sandströmille

Suomen Lakimiesliitto on myöntänyt vuodesta 2001 alkaen Lakimiespäivän yhteydessä Lakimiesliiton Yrittäjyyspalkinnon tunnustuksena yrittämisestä ja yrittäjyyden hyväksi tehdystä työstä. Vuonna 2013 palkinto on päätetty myöntää asianajaja, VT Salme Sandströmille.

Helsinkiläinen Salme Sandström on toiminut vuodesta 1975 asianajajana. Vuonna 1979 Sandström perusti omaa nimeä kantavan asianajotoimiston. Toimisto on vakiinnuttanut asemansa alansa huippuna ja Sandström on kouluttanut toiminnalleen jatkajia. Sandström on tullut tunnetuksi erityisesti perheoikeuden asiantuntijana, mutta hän on tehnyt myös mittavan uran rikosoikeuden alalla.

Sandström on antanut kasvot suomalaiselle naisasianajajalle ja häntä voidaan hyvällä syyllä sanoa yhdeksi suomalaisen asianajajakunnan ” Grand Old Ladyista”.
Sandström on toiminut lukuisissa keskeisissä luottamustehtävissä Lakimiesliitossa ja Suomen Asianajajaliitossa. Lakimiesliitossa hän on toiminut liiton varapuheenjohtajana ja Lakimiesuutisten toimitusneuvoston jäsenenä ja puheenjohtajana. Vuodesta 2000 hän on toiminut tuomarinvalintalautakunnassa, mikä osoittaa laajaa arvonantoa eri lakimiesryhmissä.