Uutiset 28.9.2022

Lakimiesliiton Oikeus ja kohtuus -palkinto Niklas Bruunille

Niklas Bruun on tehnyt merkittävän uran työlainsäädännön parissa. Palkintoperusteluissa todetaan, että Bruun on arvostettu ja kunnioitettu tieteentekijä ja asiantuntija niin kansallisella tasolla kuin kansainvälisestikin.

Bruunin erikoisalana ovat työoikeuden lisäksi immateriaalioikeus, EU-oikeus sekä perus- ja ihmisoikeudet ja hän onkin tehnyt pitkän uran kaikkien edellä mainittujen oikeudenalojen parissa.

– Bruunia voi luonnehtia pitkän linjan työ- ja kauppaoikeuden moniottelijaksi, jonka kädenjälki näkyy useammassa työelämän lainsäädännön uudistuksessa. Laajalla osaamisellaan Bruun on edistänyt niin työ- ja kauppaoikeuden tutkimusta kuin lainsäädäntöhankkeitakin, totesi Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander palkintoperusteluissa.

Bruun on omalla toiminnallaan kehittänyt työoikeuden tasoa ja tulkintoja sekä toiminut oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon puolesta ja sillä tavalla koko elämäntyöllään edistänyt oikeusvaltioperiaatteiden toteutumista suomalaisessa yhteiskunnassa.

Huomionosoitus myönnettiin nyt neljättä kertaa. Palkinto jaettiin vuonna 2016 yhteistoiminta-asiamies Harri Hietalalle, vuonna 2018 Työtuomioistuimen presidentti Jorma Saloheimolle ja vuonna 2020 työ- ja elinkeinoministeriön hallitusneuvos Tarja Krögerille.

Lisätiedot:

Jaana Meklin, työelämäasioiden päällikkö, Suomen Lakimiesliitto, p. 0400 741 686

Marjo-Riitta Oksa, viestinnän asiantuntija, Suomen Lakimiesliitto, p. 040 705 2393

Suomen Lakimiesliitto – Finlands Juristförbund ry on kaikkien lakimiesten ja oikeustieteen opiskelijoiden yhteinen etu- ja palvelujärjestö. Meitä on yhteensä jo 16 000! Rakennamme oikeudenmukaista Suomea, jossa #OikeusKuuluuKaikille.