Uutiset 22.11.2021

Lakimiesliiton jakamissa Yrittäjyys- ja Paras opiskelijatyönantaja -palkinnoissa korostuu ennakkoluulottomuus, monimuotoisuus ja työyhteisön merkitys

Perinteisesti Yrittäjyys- ja Paras opiskelijatyönantaja -palkinnot on jaettu joka toinen vuosi järjestettävässä Lakimiespäivä-tapahtumassa. Tämän vuoden osalta tapahtuma peruttiin koronaepidemian vuoksi. Tunnustukset jaettiin tänään 22.11.2021 Lakimiesliiton valtuuskunnan kokouksen yhteydessä.

Yrittäjyyspalkinto Minjon Oy:n perustajakaksikolle

Lakimiesliiton yrittäjyyspalkinnon tarkoituksena on osoittaa lakimieskoulutuksen monipuolisuutta ja soveltuvuutta erilaisiin tehtäviin. Lakimiesliitto myöntää valtakunnallisen yrittäjyyspalkinnon ansioituneelle, oikeustieteellisen tutkinnon suorittaneelle lakimiehelle tunnustuksena yrittäjyydestä tai yrittäjyyden hyväksi tehdystä työstä.

Lakimiesliiton yrittäjyyspalkintolautakunta on päättänyt antaa Lakimiesliiton vuoden 2021 yrittäjyyspalkinnon Minjon Oy:n perustajakaksikolle Camilla Kylanderille ja Satu Lappalaiselle.

Palkintoperusteissa Minjonin todetaan muutamassa vuodessa kasvaneen juridiikan alan rekrytoinnin merkittäväksi tekijäksi. Yritykselle tunnusomaista on positiivinen viestintä ja painotus motivaatiorekrytointiin, jossa keskeinen osa soveltuvuusarviointia on työnhakijan aito motivaatio tarjottuun tehtävään ja sen mukaiseen työnkuvaan. Minjon työllistää tällä hetkellä 13 työntekijää.

Kylander ja Lappalainen ovat yritystoiminnallaan auttaneet lukuisia nuoria juristeja löytämään oman polkunsa juridiikan parissa. Heidän menestystarinansa, sinnikkyytensä ja vastoinkäymisten kääntäminen voitoksi inspiroi kaikenikäisiä juristeja yrittäjyyden pariin ja myös pohtimaan uravaihtoehtoja perinteisten juristitehtävien ulkopuolelta.

Paras opiskelijatyönantaja -palkinto Verohallinnolle

Lakimiesliiton jakaman Paras opiskelijatyönantaja -palkinnon saa Verohallinto. Palkinto jaetaan opiskelijoiden antamien ehdotusten perusteella.

Verohallintoa ehdottaneet opiskelijat ovat kehuneet erityisesti työtehtävien mielenkiintoisuutta ja haastavuutta sekä erinomaista perehdytystä. Opiskelijat ovat tunteneet, että heidän osaamistaan arvostetaan ja heidät on otettu hyvin työyhteisöön mukaan.