Uutiset 10.6.2013

Suomen Lakimiesliiton juristikuoro Lain Huuto menestyi erinomaisesti Tampereen Sävelen kansainvälisessä kuorokatselmuksessa

Lain Huuto on vuonna 2009 perustettu juristikuoro, jossa laulaa sekä juristeja että oikeustieteen ylioppilaita. Lain Huudon taiteellisena johtajana on perustamisesta lähtien toiminut kuoronjohtaja, musiikin maisteri Paavo Hyökki.

Kahden vuoden välein järjestettävä Tampereen Sävel kerää yhteen laulun ystäviä ympäri maailman. Festivaali koostuu konserteista sekä kansainvälisestä yhtyelaulukilpailusta ja kuorokatselmuksesta, jotka tarjoavat upeita musiikkielämyksiä. Festivaali järjestettiin Tampereella 5.-9.6.2013.

Lain Huuto esiintyi kuorokatselmuksessa Tampere-talolla torstaina 6.6. neljällä kappaleella. Lisäksi katselmuksen tuomaristo kutsui Lain Huudon esiintymään kuorokatselmuksen päätöskonsertissa sunnuntaina yhdessä 16 muun kuoron kanssa. Kuoro esitti konsertissa Fredrik Sixtenin Ave Maris Stellan. Lain Huuto palkittiin katselmuksessa kultaleimalla. Lähes 60 kuorosta vain kahdeksan palkittiin kullalla.

Lain Huudon kevätkausi huipentui Tampereen Säveleen, ja nyt kuoro siirtyy kesätauolle. Elokuun 15. päivä Lain Huutoa voi tulla kuuntelemaan Art Goes Kapakka -tapahtumaan. Lisäksi syksyllä ovat mm. marraskuussa Mozart Requiem Johanneksen kirkossa ja joulukonsertit Uspenskin katedraalissa. Lisätietoja www.lainhuuto.fi .