Uutiset 22.6.2015

Kuntaneuvotteluissa edettiin – neuvottelut jatkuvat huomenna

– Saimme alustavan version allekirjoituspöytäkirjaksi. Neuvotteluja sen yksityiskohdista jatketaan huomenna tiistaina, kertoo JUKOn neuvottelujohtaja Risto Kangas.

Neuvottelutulokseen pyritään kesäkuun loppuun mennessä.

Lisätietoja: puheenjohtaja Olli Luukkainen, puh. 0500 652 872 ja neuvottelujohtaja Risto Kangas,
puh. 040 520 8720, JUKO ry.

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry on pääsopijajärjestö, joka edustaa yli 200 000 työntekijää kunnan, valtion, seurakuntien ja yliopistojen sopimusaloilla.

JUKO on sopijaosapuolena neljällä kuntasektorin sopimusalalla. Nämä ovat opetusalan virka- ja työehtosopimus, kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus (KVTES), lääkärien virkaehtosopimus ja teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimus.

Kuntasektorin sopimusneuvotteluissa viranhaltijoita ja työntekijöitä edustavat pääsopijajärjestöt ovat Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry, Kunta-alan koulutettu hoitohenkilöstö KoHo ry ja Kunta-alan unioni ry. Työnantajaa edustaa KT Kuntatyönantajat.

Lakimiesliitto kuuluu JUKOon Julkisen sektorin esimiehet ja asiantuntijat JEAn jäsenjärjestönä. Lakimiesliitto vaikuttaa JUKOn kaikilla neuvottelusektoreilla.