Uutiset 23.5.2022

JUKO: Kunta-alan neuvottelujen jatko avoinna

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO, Julkisen alan unioni JAU (JHL ja Jyty) sekä Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT jatkoivat tunnusteluja kunta-alan työriidan ratkaisemiseksi maanantaina 23. toukokuuta.

Neuvonpidon jatko jäi maanantaina avoimeksi. Tällä hetkellä osapuolen mandaatit eivät riitä neuvotteluratkaisun tekemiseen. JUKO tiedottaa jatkotoimista myöhemmin.

JUKO, JAU ja KT päättivät jatkaa keskinäisiä tunnusteluja sovittelulautakunnan sovintoehdotuksen pohjalta, sen jälkeen kun Sote ry (Super, Tehy, SPAL) oli omasta puolestaan hylännyt sovintoehdotuksen 11. toukokuuta.

Kunta-alan virka- ja työehtosopimus koskee noin 425 000:ta palkansaajaa. Sopimuksen voimassaolo päättyi 28. helmikuuta. Neuvottelut alkoivat 11. tammikuuta.

Suomen Lakimiesliitto on JUKO:n jäsenliitto.

Lisätiedot Lakimiesliiton jäsenten osalta:
Petteri Kivelä, neuvottelupäällikkö
petteri.kivela@juristiliitto.fi