Uutiset 13.3.2020

Kirkon neuvotteluja jatkettiin etäyhteydellä työaikateemaan keskittyen

JUKOn neuvottelupäällikkö Anne Kaitaisen mukaan koronavirus tuo omat haasteensa myös neuvotteluihin.

– Neuvotteluja jatketaan, mutta kaikki ylimääräiset altistumisriskit pyritään nyt eliminoimaan, jotta neuvottelijat pysyvät neuvottelukunnossa.

Neuvotteluissa keskityttiin edelleen työaikatavoitteisiin. Pääryhmä nimesi yleistyöaikamääräyksiin liittyviä tavoitteita käsittelevän työryhmän, jossa JUKOa edustaa kirkon neuvottelukunnan puheenjohtaja Jussi Junni.

Työryhmät jatkavat työtään ja pääryhmän neuvottelut jatkuvat taas perjantaina 20. maaliskuuta.

Kaikki JUKOn virka- ja työehtosopimukset päättyvät 31. maaliskuuta.

Akavalainen, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO edustaa neuvotteluissa Lakimiesliittoa ja neuvottelee työpaikallasi käytössä olevat työehtosopimukset.

JUKO edustaa työehtosopimuksillaan noin 200 000:ta korkeakoulutettua, joista noin 4500 Lakimiesliiton jäseniä. Sovimme työsuhteiden ehdoista kunnissa, valtiolla, yliopistoissa, kirkossa ja AVAINTA-aloilla. Sovimme työehtosopimukset myös Kansallisgalleriassa ja Työterveyslaitoksella.

Kirkon sopimusneuvotteluihin osallistuvat JUKO, Kirkon alan unioni, Kirkon alat ry ja Kirkon työmarkkinalaitos.

Tiedotamme neuvotteluista neuvottelutiedotteella. Seuraa lisäksi www.juko.fi, JUKO-Facebookia ja Twitteriä @JUKOry aihetunnisteilla #neuvotellen2020 #sopien2020.