Uutiset 6.3.2020

Kirkon neuvotteluissa keskityttiin työaikakysymyksiin

Kiky-sopimus pidensi aikanaan myös työajattomien hengellisen työn viranhaltijoiden työaikaa. Tämä oli tuolloin JUKOlle erittäin kipeä ratkaisu, ja nyt asiaa halutaan muutosta.

– Kiky-työajanpidennyksen kompensoinnista on jo syntyneissä tes-ratkaisuissa monenlaisia malleja. Neuvotteluissa löydetään varmasti myös kirkon sektorille sopiva malli, uskoo JUKOn kirkon sektorin neuvottelupäällikkö Anne Kaitainen.

Neuvottelujen päätteeksi keskusteltiin myös koronavirukseen varautumisesta.

Kaikki JUKOn virka- ja työehtosopimukset päättyvät 31. maaliskuuta.
Akavalainen, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO edustaa neuvotteluissa Lakimiesliittoa ja neuvottelee työpaikallasi käytössä olevat työehtosopimukset.
JUKO edustaa työehtosopimuksillaan noin 200 000:ta korkeakoulutettua, joista noin 4500 on Lakimiesliiton jäseniä. JUKO sopii työsuhteiden ehdoista kunnissa, valtiolla, yliopistoissa, kirkossa ja AVAINTA-aloilla, kuten myös työehtosopimukset Kansallisgalleriassa ja Työterveyslaitoksella.Valtion sopimusneuvotteluihin osallistuvat JUKO, Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Valtion työmarkkinalaitos.

Seuraa myös: www.juko.fi, JUKO-Facebookia ja Twitteriä @JUKOry aihetunnisteilla #neuvotellen2020 #sopien2020.

Lisätietoja Lakimiesliitossa antaa neuvottelupäällikkö Kirsi Venäläinen, p. 09 8561 0328 ja 050 587 3528.