Uutiset 9.9.2016

Juristi osakeyhtiön hallituksessa -puheenvuorosarja 27.10.-1.12.2016

Koulutus tarjoaa osallistujille neljän illan keskustelufoorumin kokeneiden hallitusammattilaisten ja hallitustyön sparraajien johdolla, ja se on tarkoitettu sekä lakimiesuraa tehneille että liikkeenjohdossa toimineille juristeille.

Puheenvuorosarjaan valitaan osallistujiksi 20 hallitustyössä toimivaa tai siihen motivoitunutta kokenutta lakimiestä. Voit hakea ohjelmaan 2. lokakuuta mennessä.

Jokainen koulutusilta sisältää juristitaustaisen hallitusosaajan puheenvuoron koko osallistujaryhmän osallistavine keskusteluineen. Kukin ilta alkaa klo 16.30 kahvituksella, varsinaisen ohjelman alkaessa klo 17.

Voit hakea ohjelmaan tämän lomakkeen kautta

Puheenvuorosarjaan voi hakea Lakimiesliiton jäsenet, eikä osallistumisesta peritä maksua.

OHJELMA:

To 27.10. 2016 Klo 17–20 Manne Airaksinen, Partner, Roschier

• Hallitustyö osakeyhtiölain näkökulmasta: tehtävät, vastuu ja Corporate Governance.
  • Mitä hallitustyöskentely nykyään on käytännössä, mihin suuntaan koodit ja vaatimukset kehittyvät?

Sijainti: Roschier, Attorneys Ltd., Keskuskatu 7 A, Helsinki

To 10.11. Klo 17–19.30 Kirsi Komi, Hallitusammattilainen, hallituksen pj, Docrates Syöpäsairaala

• Lakiasiainjohtajasta SOTE-yrittäjäksi ja hallitusammattilaiseksi

Kehitys ja kokemukset

Miten juridiikan osaaja täydentää hallitusta?

• Yritysesittely: Docrates Syöpäsairaala, Timo Joensuu, perustajaylilääkäri, LKT ja dosentti

Sijainti: Docrates Syöpäsairaala, Saukonpaadenranta 2, Helsinki

Ke 16.11. Klo 17–19.30 Matti Vuoria, hallituksen pj, YIT Oyj

• Nimitystoimikunnan, institutionaalisen sijoittajan ja hallituksen puheenjohtajan näkökulmat.
  • Hallituksen kokoonpanon valmistelu: linjaukset, periaatteet ja käytännöt.
  • Hallituksen rooli erilaisissa yhtiöissä.
  • Yritysesittely, YIT Oyj

Sijainti: YIT Oyj, Panuntie 11, 00620 Helsinki

To 1.12. KLO 17–19.30 Kalle Soikkanen, Partner, Stanton Chase International Oy

• Viimeisin hallitusvalintakierros, ketkä tulivat valituiksi? Ominaisuudet ja elinkaari.
  • Miten tulla kyvykkääksi hallituksen jäseneksi?

Sijainti: Stanton Chase International Oy, Keilaranta 19, Espoo

Lisätietoa puheenvuorosarjasta