Uutiset 18.3.2020

JUKO tavoittelee yliopistoille vastuullista sopimusta

-Yliopistot ovat nyt kiinni vain fyysisesti. Opetus pyörii täysillä etänä. Henkilöstö on kantanut hienosti vastuunsa. Uskon, että myös neuvottelupöydässä kaikkien osapuolten tavoitteena on vastuullinen ja oikeudenmukainen sopimus, toteaa JUKOn neuvottelupäällikkö Katja Aho.

Yliopistosektorin neuvottelijat

JUKOn yliopistosektorilla neuvottelevat neuvottelupäällikkö Katja Aho (JUKO), toiminnanjohtaja Tarja Niemelä (Professoriliitto), yliopistoasiamies Hanna Tanskanen (OAJ), neuvottelupäällikkö Petri Toiviainen (Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut) ja edunvalvontajohtaja Mia Weckman (Tieteentekijöiden liitto).

Yliopiston sopimusneuvotteluihin osallistuvat JUKO, Ammattiliitto PRO, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Sivistystyönantajat. Kaikki sopimukset yliopistolla päättyvät 31. maaliskuuta.

JUKO neuvottelee

Akavalainen, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO edustaa neuvotteluissa Lakimiesliittoa ja neuvottelee työpaikallasi käytössä olevat työehtosopimukset.

JUKO edustaa työehtosopimuksillaan noin 200 000:ta korkeakoulutettua, joista noin 4500 on Lakimiesliiton jäseniä. Sovimme työsuhteiden ehdoista kunnissa, valtiolla, yliopistoissa, kirkossa ja AVAINTA-aloilla. Sovimme työehtosopimukset myös Kansallisgalleriassa ja Työterveyslaitoksella.

Valtion sopimusneuvotteluihin osallistuvat JUKO, Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Valtion työmarkkinalaitos.

Seuraa lisäksi Jukon sivuja,  JUKO-Facebookia ja Twitteriä @JUKOry aihetunnisteilla #neuvotellen2020 #sopien2020.

Lisätietoja Lakimiesliitossa antaa: Neuvottelupäällikkö Kirsi Venäläinen, p. 050 587 3528 ja 09 8561 0328