Uutiset 5.5.2022

JUKO sovittelulautakunnan kuultavana torstaina – tietoa jatkosta luvassa perjantaina

JUKO oli sovittelulautakunnan kuultavana torstaina iltapäivällä 5. toukokuuta. Lautakunta on tehnyt tiiviisti työtään ja valmistellut sovintoehdotusta.

Sovittelulautakunta jatkaa työtään edelleen ja aikoo kertoa huomenna perjantaina aikataulun, milloin se antaa sovintoehdotuksensa.

Palkkapäivä-mielenilmaus Helsingissä perjantaina

Perjantaina 6.5.2022 on JUKOn, JHL:n ja Jytyn yhteinen #Palkkapäivä-tapahtuma Narinkkatorilla Helsingin Kampissa kello 13–15.

Tapahtuma alkaa marssilla, johon kokoonnutaan Töölössä Kisahallin takana kello 11 alkaen. Marssi lähtee Kisahallilta kello 12 ja etenee Mannerheimintietä. Kulkue pysähtyy Eduskuntatalon edessä tervehtimään kansanedustajia noin kello 12.30–12.45.

JUKO | Palkkapäivä-lakkotapahtuma kokoaa kunta-alan työntekijät Helsinkiin perjantaina

Lakot kymmenessä kaupungissa

JUKOn sekä ammattiliittojen JHL ja Jyty lakko on meneillään 3.–9. toukokuuta kymmenessä kaupungissa.

Myös koko kunta-alaa koskeva ylityö- ja vuoronvaihtokielto jatkuu edelleen.

Suomen Lakimiesliitto on JUKO:n jäsenliitto.

Lisätiedot Lakimiesliiton jäsenten osalta:
Jore Tilander, toiminnanjohtaja
jore.tilander@juristiliitto.fi