Uutiset 13.10.2021

Jenni Tuomainen aloitti liiton koulutuspoliittisena suunnittelijana

Jenni Tuomainen odottaa tehtävältään erityisesti monipuolisia keskusteluja oikeustieteellisen koulutuksen kehittämiseksi.

– Kuluvana syksynä ilmestyvän Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) oikeustieteellisen koulutusalan arvioinnin tulokset tulevat viitoittamaan koulutuksen laadukkuuden tietä lähitulevaisuudessa. On tärkeää, että suomalainen oikeustieteellinen koulutus vastaa jatkossakin työelämän tarpeita, Tuomainen toteaa.

Jenni Tuomaisen oikeustieteen opinnot ovat loppusuoralla. Hän on valmistumassa Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnasta kevään 2022 aikana. Aikaisemmalta koulutukseltaan Tuomainen on tradenomi. Opintojensa aikana Tuomainen on ollut aktiivisesti mukana järjestötyössä.

– On hienoa saada Jenni työyhteisöömme. Juristikoulutuksen saralla tapahtuu paljon ja Jennin monipuolinen kokemus koulutuspoliittisesta toiminnasta on meille arvokasta. Ja onpa hän toiminut aktiivisesti myös liiton luottamustehtävissä, sanoo liiton viestinnän ja vaikuttamisen tiimiä vetävä Janne Laukkanen.