Uutiset 18.12.2014

Jedi2015 – tapahtuma 2.2.2015, Scandic Park

JEDI 2015 – May the leadership be with you

2.2.2015 Scandic Park, Helsinki

Johdon ja ylimmän johdon tehtävissä toimivat juristit, ekonomit ja diplomi-insinöörit (JEDI) kokoontuvat jälleen pohtimaan ajankohtaisia johtamiseen liittyviä kysymyksiä. Tilaisuuden tarkoituksena on antaa johdolle uusia ajatuksia, tuoreita eväitä ja työkaluja selviytyä paremmin vaativasta tehtävästään sekä tarjota poikkitieteellinen verkosto työn tueksi.

Johtajana olet avainasemassa luomassa parempaa tulevaisuutta organisaatiollesi ja koko yhteiskunnalle. Yhdistämällä voimat voimme saada ihmeitä aikaan. Tule siis mukaan ajattelemaan, ideoimaan, innostumaan ja verkostoitumaan!

Päivän hostina toimii André Noël Chaker, liike-elämän asiantuntija, moniosaaja ja vuoden puhuja 2012. Paneelissa liittojen johto ottaa kantaa ja kertoo näkemyksensä johtamisen tulevaisuudesta.

Ensimmäisen asiantuntijapuheenvuoron pitää TkT, KM Helena Åhman Hunting Mindsista. Helena on erittäin kokenut johtoryhmien sparraaja ja hän johdattelee meidät mielen johtamisen saloihin. Miten paremmalla mielen johtamisella voidaan lisätä tuloksellisuutta ja hyvinvointia organisaatiossa?

Päivän keynote-puhuja Ari Riabacke on riskiin ja päätöksenteon teoriaan erikoistunut tohtori, joka tulee Ruotsista. Englanninkielisessä puheenvuorossaan hän vie meidät ikimuistoiselle matkalle päätöksenteon moninaiseen maailmaan. Arin puheenvuoron kuultuasi tulet näkemään todellisuuden aivan uudessa valossa. Uskallatko kuunnella?

Päivän päätteeksi jaetaan Ekonomiliiton kirjallisuuspalkinto 2014. Palkinto on tunnustus erityisen laadukkaalle ja ajankohtaiselle suomalaiselle teokselle, joka edustaa kauppatieteellisiä osaamis- ja tutkimusalueita. Se on myös ainut yrityskirjapalkinto Suomessa ja arvoltaan huikeat 30 000 euroa eli sama kuin Finlandia-palkinnossa. Palkintoraati puheenjohtajansa Helena Åhmanin johdolla kertoo jännittävän valintansa. Tarkempaa tietoa finalisteista löydät täältä. Kirjailijat ovat myös paikan päällä tilaisuudessa.

Päivän huippuasiantuntijat ovat myös kirjailijoita ja kaikki tilaisuuden osallistujat saavat kirjan mukaansa. Vaihtoehtoina ovat Ekonomiliiton kirjallisuuspalkinnon 2012 voittanut Helena Åhmanin Mielen johtaminen organisaatiossa ja Ari ja Mona Riabacken Päätöksenteko – Uskalla tehdä toisin.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Lisätietoja:
Mikko Salo
mikko.salo@juristiliitto.fi

Aikataulu

8.00 Aamiainen ja verkostoitumista

9.00 Tilaisuuden avaus: André Noël Chaker

9.15 Johdanto päivän teemaan: paneelikeskustelu

9.35 Mitä ihmismielen johtamisen menestystekijät ovat?: Helena Åhman

10.45 Lounas ja verkostoitumista

11.45 Key Note: How to make better decisions: Ari Riabacke

13.00 Iltapäiväkahvi

13.30 Ekonomiliiton kirjallisuuspalkinto 2014

15.00 Tilaisuus päättyy

Puhujat

André Noël Chaker

Kanadanranskalainen lakimies André Noël Chaker on liike-elämän asiantuntija ja moniosaaja, joka on ehtinyt Suomessa vietettyjen 20 vuoden aikana olla monessa mukana. Andren kirjan The Finnish Miracle – Ihanuuksien ihmemaa julkistamisen myötä räjähtänyt kysyntä puhujarintamalla on viimeistään osoittanut, minkä tason puhujasta on kyse! Kuulijat liike-elämän ja politiikan huippunimiä myöten ovat kiittäneet ja ylistäneet Andréta haltioissaan sekä puhuttelevasta sisällöstä että karismaattisesta esiintymisestä.

Helena Åhman

Helena Åhman on työpsykologiasta väitellyt tekniikan tohtori, KM ja johtoryhmien ja hallitusten sparraamiseen erikoistuneen Hunting Minds Oy:n perustaja. Hänen viimeisin kirjansa Mielen johtaminen organisaatiossa sai Ekonomiliiton kirjallisuuspalkinnon 2012 Suomen parhaana yrityskirjana.

Ari Riabacke

From an evolutionary perspective, it’s only a coffee break since the times when we lived in caves. We still have brains from the Stone Age and live in an ultra-modern world, where decisions are made at an ever faster pace. The choices are endless, the amount of information enormous, and there is a great deal of uncertainty. This presents us with major challenges in the business world and life in general. So, the question is; how do we make our decisions, and above all – how can we make better ones?

With this as his starting point, Ari Riabacke, Ph.D. in risk- and decision analysis, takes us on a memorable journey in the diverse world of decision-making. Drawing from his own research, he guides us in a thoughtful, at times provocative and highly entertaining way into a world foreign to us – a world about ourselves and the decisions we make.

In a rather unorthodox manner, Ari has managed to make research sexy and to evoke the desire in his audience to hear more about a subject, which at first glance may sound dull and academic. He entertains and informs his audience in a fantastically cohesive manner – As a master of Edutainment.

Ari has, among other things, worked as a risk and decision expert at Swedish Nuclear Fuel and Waste Management Company (SKB). This was at a time when the decision was made about where to store the nuclear fuel in Sweden the next 100,000 years. Prior to that, he was Head of Business Intelligence at Connecta AB, the largest Swedish Management and IT consulting company.

Today, Ari works as a consultant, researcher, speaker and advisor. He is a member of the Decide Research Group at Stockholm University, a columnist in CFO World, and lectures at the Stockholm School of Economics.

He has re-drawn the decision making maps of thousands of people and numerous companies and helped people to make life changing decisions. After listening to Ari, you will undoubtedly consider reality from a completely new perspective. You will make decisions you weren’t aware existed. Dare you listen?