Uutiset 1.8.2013

Ilmoittautuminen Lakimiespäivään on alkanut

XLIII Lakimiespäivä 4.10.2013

Valtakunnallinen 43. Lakimiespäivä järjestetään 4.10.2013 Finlandia-talossa Helsingissä. Päivä on perinteisesti koonnut yhteen noin joka kymmenennen maamme lakimiehen. Tänä vuonna tavoitteenamme on rikkoa ennätys ja saada mukaan entistä enemmän ammattikuntamme edustajia. Päivä antaa tiiviin katsauksen päivänpolttaviin kysymyksiin, lainsäädännön ja yhteiskunnan kehitykseen, mutta myös ajattelemisen aihetta ihmisistä työn takana.

Mielenkiintoisia alustuksia ja puheenvuoroja on odotettavissa niin juristeilta kuin ammattikuntaa läheltä seuraavilta asiantuntijoilta.

Tänä vuonna Lakimiespäivässä kysytään onko lakimies velvollinen puolustamaan pahaa ja millä ehdoilla sekä minne katosi kotimainen lainsäädäntö. Lisäksi pohditaan viestinnän rooleja ja odotuksia sosiaalisessa mediassa.

Lakimiespäivässä kuullaan tasavallan presidentin tervehdys.

Tilaisuudessa julkistetaan Valtion taidemuseon ja Lakimiesliiton yhteistyössä toteuttama Oikeuden näyttämöt. Kuvallisuus lainkäytössä –teos.

Päivän aikana jaetaan myös perinteisesti K.J. Ståhlberg –mitali sekä Yrittäjyyspalkinto.

Lakimiespäivä huipentuu ’Love Boat’ –illanviettoon Finlandia-talon Veranda-salissa.

Lisätietoja ohjelmasta sekä ilmoittautumisesta osoitteessa: www.lakimiespaiva.fi

Ilmoittautumislomake löytyy osoitteesta: http://contio.fi/lkmilmo/main.aspx?id=123