Uutiset 11.11.2014

Hae mukaan Lakimiesliiton mentorointiohjelmaan vuodelle 2015

Mentorointi on kahden henkilön välinen luottamuksellinen ohjausprosessi, jossa kokeneempi kollega eli mentor ja työiältään nuorempi mentoroitava eli aktor tapaavat sopiminaan aikoina säännöllisesti vuoden kestävässä ohjelmassa. Aktor voi tapaamisissa pohtia ja esitellä työhönsä ja uraansa liittyviä kysymyksiä, mentorin tehtävänä on kommentoida, kysellä, haastaa ja kannustaa. Lakimiesliiton ohjelmassa mentoreina toimivat kokeneet ja ansioituneet juristit. Mentoreiden taustat ja työnkuvat ovat monipuolisia.

Ohjelma alkaa alkuvuodesta 2015 kick-off-tapaamisella, jossa perehdytetään mentorointiin ja tehdään mentorointisuunnitelma tulevalle vuodelle. Tämän jälkeen parit ovat tavanneet noin kuukauden välein kesää lukuunottamatta vuoden loppuun asti.Ohjelma koostuu mentorin ja aktorin keskenään sopimista paritapaamisesta sekä Lakimiesliiton järjestämistä kick-off-, puolimatka- ja päättäjäistilaisuuksista.

Hakuaika ohjelmaan aktoreiksi haluavien osalta hakuaika on käynnissä ja jatkuu 23.11. Saakka. Koska ohjelmassa on rajattu määrä paikkoja, emme voi luvata, että kaikki hakijat pääsevät mukaan ohjelmaan. Hakuvaiheessa painotetaan erityisesti hakijan motivaatiota, tavoitteita ja näiden yhteensopivuutta ohjelmaan lupautuneiden mentoreiden kokemukseen. Lakimiesliiton mentorointiohjelmaan valitaan korkeintaan 30 aktoria hakulomakkeiden perusteella. Valituille aktoreille etsitään sopiva mentori liiton toimesta.

Aktoriksi voit hakea täyttämällä alla olevasta hakulomakkeen. Viimeinen hakupäivä on 7.12.2014.

Lakimiesliitto järjestää myös opiskelijoille oman mentorointiohjelman, jonka hakuaika on taas ensi vuoden syyskuussa.

Lisätietoja mentorointiohjelmasta antaa

Eero Blåfield