Uutiset 6.11.2013

Hae mukaan Lakimiesliiton mentorointiohjelmaan vuodelle 2014

Mentorointi on kahden henkilön välinen luottamuksellinen ohjausprosessi, jossa kokeneempi kollega eli mentor ja työiältään nuorempi mentoroitava eli aktor tapaavat sopiminaan aikoina säännöllisesti vuoden kestävässä ohjelmassa. Aktor eli mentoroitava voi tapaamisissa pohtia ja esitellä työhönsä ja uraansa liittyviä kysymyksiä, mentorin tehtävänä on kommentoida, kysellä, haastaa, kannustaa jne. Mentoroinnin merkitys urakehityksen kannalta on empiirisesti todistettu.

Lakimiesliiton ohjelmassa mentoreina toimivat kokeneet ja ansioituneet juristit. Mentoreiden taustat ja työtehtävät ovat monipuolisia.

Koska ohjelmassa on rajattu määrä paikkoja, emme voi luvata, että kaikki hakijat pääsevät mukaan ohjelmaan. Hakuvaiheessa painotetaan erityisesti hakijan motivaatiota, tavoitteita ja näiden yhteensopivuutta ohjelmaan lupautuneiden mentoreiden kokemukseen.

Hakuaika ohjelmaan on päättynyt. Hakuaika opiskelijoiden mentorointiohjelmaan alkaa kesällä ja lakimiesmentorintiohjelman hakuaika on taas marraskuussa 2014

Lisätietoja:

Eero Blåfield